אשרי המאמין. גבאי: "אלוהים הבטיח לאברהם את כל ארץ ישראל"

יו"ר העבודה לא חזר בו מדבריו על כך שלא יפנה התנחלויות ולמרות הביקורות משמאל אמר: "צריך למצוא פתרונות יצירתיים. אסור להתייחס לפינוי של 80 אלף יהודים כלאחר יד"

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/10/17 10:43 כז בתשרי התשעח

אשרי המאמין. גבאי: "אלוהים הבטיח לאברהם את כל ארץ ישראל"
לא חוזר בו. גבאי, צילום: פלאש 90

למרות הביקורת הנוקבת משמאל, יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי המשיך הבוקר (שלישי) לטעון כי בכל הסדר עתידי עם הרשות הפלסטינית על ישראל למצוא פתרונות אחרים ולהימנע מפינוי יישובים ביהודה ושומרון.

בראיון לכאן רשת ב' אמר גבאי כי הוא מאמין בזכותו של העם היהודי על ארץ ישראל, "אני מאמין בצדקת קיומנו כאן. אני מאמין בכך שכל ארץ ישראל שלנו, הרי אלוהים הבטיח לאברהם את כל ארץ ישראל".

עם זאת, הוא סייג ואמר כי הוא מבין את הצורך בפשרה, "אני מאמין גם שמאחר שיש בה 4.5 מיליון ערבים אז אנחנו צריכים להתפשר על מנת ליצור מצב שבו אנחנו חיים במדינה שלנו עם רוב יהודי והם חיים במדינה משל עצמם. לדבריו, הוא תומך "בפתרון שתי המדינות בשביל עצמנו, אני לא עוסק בזכויות של הפלסטינים".

אמש אמר יו"ר עבודה כי הוא אינו מתכוון לפנות התנחלויות במסגרת הסכם שלום עם הפלסטיניים. שותפתו לסיעת המחנה הציוני, ח"כ ציפי לבני, לא אהבה את הדברים ובקבוצה פנימית אמרה כי "זו לא עמדתה ולא עמדת המחנה הציוני". על כך אמר גבאי: ציפי ואני מבינים אחד את השני - בסופו של דבר שנינו מאמינים בפתרון מדיני - פתרון שתי המדינות לשני עמים עם גושי התיישבות".

בהמשך הוא חזר על הצורך להימנע מפינוי מתיישבים ובחיפוש אחר כיוונים אחרים, "אם אנחנו מצליחים להגיע להסכם שלום, אז אני חושב שצריך למצוא פתרונות יצירתיים על מנת להימנע מפינוי התנחלויות. הסיפור הוא מאוד מורכב אבל אסור לנו להפוך אותו לעוד יותר מורכב על ידי ניסיון להסתכל על פינוי של 80 אלף יהודים כלאחר יד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן