ארה"ב לישראל: "רסנו את תגובתכם"

בבית הלבן מיהרו אחרי הכרזת הנשיא טראמפ, על ירושלים כבירת ישראל, להעביר מסרים שנועדו לצנן את ההתלהבות מחשש לתגובות נקם ערביות, "עלינו לבקש להגיב באיפוק שכן אנו צופים תגובות נגד במזרח התיכון ובעולם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/12/17 10:04 יט בכסלו התשעח

ארה"ב לישראל: "רסנו את תגובתכם"
טראמפ עם נתניהו בביקורו בישראל, צילום: פלאש 90. קובי גדעון

לצד ההכרזה ההיסטורית של נשיא ארה"ב דונלד טראפ, שיגר הלילה (ה') הבית הלבן מסר חריג לישראל שבו ביקש לרסן את התגובות הנלהבות מההכרה בירושלים כבירתה, במטרה שלא להלהיט את הרוחות באזור.

"רסנו את התגובה על ההכרה בירושלים", נכתב במכתב שנשלח מוושינגטון לירושלים מחשש שמוסדות המדינה האמריקנית בעולם יעמדו בסכנה לנוכח ההצהרה שעוררה זעם בעולם הערבי.

עוד כתבו בבית הלבן כי "עלינו לבקש להגיב באיפוק שכן אנו צופים תגובות נגד במזרח התיכון ובעולם", כתבו במשרד החוץ האמריקאי לנציגיהם בישראל והורו להם להעביר את המסר לפוליטיקאים בירושלים. "אנו עדיין בוחנים את ההשלכות כלפי נציגינו מחוץ לארצות הברית".

יש לציין כי מכתב זה נשלח גם לנציגויות ארה"ב בעולם ובעיקר באירופה.המסר שאותו רוצים בממשל טראמפ להעביר הוא שאמריקה מחוייבת להסכם השלום ושאין בהכרזה אמש כדי לפגוע במאמצים של הממשל לחתור להסכם כזה, "אנו מבקשים להבהיר את העובדה שירושלים עדיין הינה סוגיה שצריכה פתרון במסגרת משא ומתן".