אפקט טראמפ: מהומות ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים

אלפי פלסטינים יצאו לרחובות כדי להגין נגד הכרזתו של נשיא ארה"ב על ירושלים כבירת ישראל. דווח על פצועים מירי צה"ל סמוך לגדר המערכת ברצועת עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/17 15:07 יט בכסלו התשעח

אפקט טראמפ: מהומות ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים
הפגנה בשכם נגד ההכרזה של טראמפ, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

הכרזתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על ירושלים כבירת ישראל התקבלה בזעם רב בקרב הפלסטינים. אלפים יצאו היום (ה') לרחובות בערים מרכזיות ביהודה ושומרון והפגינו נגד ההכרזה, ובמקביל מאות מתושבי מזרח ירושלים הפגינו בשער שכם כשבידיהם דגלי פלסטין והתעמתו עם כוחות המשטרה במקום. בתי הספר ובתי העסק בעיר העתיקה הושבתו.

בעימותים שהתרחשו בחברון נפגעו שני פלסטינים משימוש באמצעים לפיזור הפגנות, ושישה מתפרעים נעצרו. גם ברצועת עזה השתתפו מאות פלסטינים בהפרות סדר סמוך לגדר המערכת, ובכמה מקרים נדרש צה"ל להגיב בירי חי. ברצועה דיווחו על כמה פצועים פלסטינים באזור חאן יונס.

כוחות מג"ב מול מפגינים בשער שכם

כוחות מג"ב מול מפגינים בשער שכם. צילום: הדס פרוש/פלאש 90

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, קרא היום לפתוח ב"אינתיפאדה חדשה" נגד ישראל, והכריז על קיומו של יום זעם מחר. גם בקרב הג'יהאד האסלאמי הגיבו ברוח אלימה וקראו "להסלים את אינתיפאדת ירושלים".

בעקבות החשש מהסלמה במצב הביטחוני, הורו בצה"ל על עיבוי כוחות ושליחת כמה גדודים נוספים ליהודה ושומרון. ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לכנס התייעצויות ביטחוניות במהלך היום.

הפגנה בשכם נגד ההכרזה של טראמפ

הפגנה בשכם נגד ההכרזה של טראמפ. צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

הפגנה בשער שכם

הפגנה בשער שכם. צילום: הדס פרוש/פלאש 90