אפקט המפכ"ל? אחוז השוטרות המתלוננות על הטרדה מינית ירד ב-65%

לפני כשנה הכריז המפכ"ל אלשיך כי תלונות אנונימיות של שוטרות לא יטופלו. בוועדה לקידום מעמד האישה הציגה המשטרה נתונים לפיהם מספר השוטרות שהתלוננו על הטרדה מינית ירד בצורה חדה

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/06/17 21:48 יט בסיון התשעז

אפקט המפכ"ל? אחוז השוטרות המתלוננות על הטרדה מינית ירד ב-65%
המפכ"ל אלשיך. כמה חלק יש לאמירותיו בירידה בהיקף התלונות?, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

בשנת 2015 הגישו 59 שוטרות תלונה על הטרדה מינית מצד שוטרים. בשנת 2016 צנח המספר ל-21 בלבד. ירידה אמיתית או חשש מהצהרתו של המפכ"ל לפיה תלונות אנונימיות לא ייחקרו?

את הנתונים הנ"ל הציגו היום (שלישי) נציגי המשטרה בדיון שהתקיים בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת. במשטרה ייחסו את הירידה לפעולותם בנושא, יועצת המפכ"ל לענייני נשים, תנ"צ יעל אידלמן שנכחה בדיון אמרה כי "בתקופה האחרונהישנו תהליך שהוא לא פחות ממהפיכה במשטרה". לדבריה, "הארגון משדר אפס סובלנות להטרדות מיניות".

יו"ר הוועדה, ח"כ עאידה תומא סלימאו מהרשימה המשותפת, התקשתה לקבל את הנתונים ואמרה כי היא לא חושבת שממדים כה קטנים של תלונות הם הגיוניים והוסיפה כי "אי אפשר שלא להעביר ביקורת על התבטאויות כאלה ואחרות של המפכ"ל כלפי מתלוננות".

ח"כ עליזה לביא מיש עתיד, הביעה ספקנות רבה בנוגע לממצאי המשטרה ואמרה כי למרות שיש לה הרבה כבוד כלפי המפכ"ל, בתחום הענישה על הטרדות המיניות במטרה, "משהו עדיין לא מתפקד". 

ראש מח"ש שנכח גם הוא בדיון אמר כי אמנם הדחת שורת ניצבים בשל הטרדות מיניות אמנם יצרה הרתעה, אך בהן די כדי להסביר את הירידה במספר התלונות. לדבריו, מח"ש לא יכולה להתמודד לבדה עם התופעה אלא נצרכת פעולות משלימות של המשטרה "בתחומי ההדרכה המניעההמשמעת והאכיפה הפנימית בתוך הארגון"