אפקט ההתפטרות: הפגיעה של מערכת הכבאות בשירותי הדת של הכבאים

רב הרשות לכבאות והצלה התפטר מתפקידו והצביע על כשלים במערך שירותי הדת בארגון. חברי כנסת שוניo מנסים לטפל בבעיה כדי לאפשר לשומרי המסורת לשרת כלוחמי אש. ח"כ יוגב: "רבנות הכבאות זקוקה לרב חדש שיכנס לתפקידו בהקדם האפשרי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/06/17 12:54 כז בסיון התשעז

אפקט ההתפטרות: הפגיעה של מערכת הכבאות בשירותי הדת של הכבאים
הרב פרל לפני שהתפטר, צילום: דוברות כבאות והצלה

הרב הראשי של הרשות לכבאות והצלה, הרב מנחם פרל, הודיע בשבוע שעבר כי הוא מתפטר מתפקידו, אך חלקים במערכת הפוליטית לא מוכנים להשלים עם המצב הקיים ומנסים לפעול לשינוי המצב.

בסביבתו של הרב פרל (52), שהוא סגן-אלוף במיל' ועמד בעבר בראש בית המדרש של הרבנות הצבאית הראשית, נטען כי ההתפטרות הגיעה על רקע פגיעה מתמשכת בצרכיהם של לוחמי האש הדתיים. לטענתו, הוא נתקל בחוסר שיתוף פעולה מצד בכירי שירות הכבאות בכל הנוגע להתנהלות בנושאי דת כמו שמירת שבת, היתר לגידול זקן וכדומה.

בנוסף לכך נטען כי נציב הכבאות וההצלה, שנכנס לתפקידו לפני מספר חודשים, סירב לפגוש את הרב פרל ואף ביטל תקנים שונים במערך הרבנות של הארגון.

באתר 'הקול היהודי' פורסם היום (רביעי) כי שורת חברי כנסת ממספר סיעות, נפגשה עם הרב שהתפטר והחלה להפעיל לחצים על בכירים במערך הכבאות, בכדי להביא לפתרון המצב. לפי הפירסום, מי שנפגש עם הרב פרל הם סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן וחברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ומוטי יוגב מהבית היהודי, יהודה גליק מהליכוד, מיכאל מלכיאלי ודוד אזולאי מש"ס ואורי מקלב מיהדות התורה.

חילוקי דעות עם ניצב הכבאות?

חילוקי דעות עם נציב הכבאות?  צילום: דוברות כבאות והצלה

ח"כ יהודה גליק אמר ל'כיפה' כי אכן נפגש עם הרב פרל, "בפגישתנו עידכנתי אותו שהגשתי השבוע בקשה לדיון דחוף בנושא הפגיעה של מערכת הכבאות בשירותי הדת של הכבאים. לצערי נשיאות הכנסת לא נענתה לבקשה, אך הבטחתי לו להמשיך ולפעול לטיפול בכל הכשלים שהוא שם עליהם את האצבע".

ח"כ מוטי יוגב סיפר גם הוא כי "במסגרת המאמצים לחיזוק מעמד הרבנות בכלל ובמערך הכבאות בפרט, רב הכבאות היוצא פגש אותי בכנסת". לדבריו, הרב פרל עדכן אותו "בנעשה ובדרכים לקדם ולפעול בתחום הרבנות".

יוגב הוסיף כי "רבנות הכבאות זקוקה לרב חדש שיכנס לתפקידו בהקדם האפשרי, לאחר סיום תפקידו של הרב פרל. אנו נסייע בדבר ככל שידנו מגעת. אני מאחל לרב פרל, תלמיד חכם בעל שיעור קומה תורני, ברכת הצלחה בהמשך".