אספקת החשמל לעזה תחודש

לאחר שהרשות הפלסטינית הביעה נכונות לחדש את התשלום החודשי שאותו ביקשה להפחית לפני כחצי שנה, החליט השר שטייניץ לחדש את אספקת החשמל כפי שהייתה טרם צמצומה. משפחת גולדין זעמה: "איוולת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/18 19:51 כ בטבת התשעח

אספקת החשמל לעזה תחודש
הפסקת חשמל בעזה, צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

שר האנרגיה יובל שטייניץ הנחה היום (א') את חברת החשמל להחזיר את אספקת החשמל לעזה החל ממחר בבוקר. ההחלטה התקבלה בתיאום עם מערכת הביטחון, לאחר שהרשות הפלסטינית הביעה את נכונותה לחדש את התשלום החודשי שאותו ביקשה להפחית לפני כחצי שנה.

בחודש יוני ביקשה הרשות הפלסטינית לצמצם את אספקת החשמל לעזה והפחיתה את התשלום החודשי בהתאם. כעת, הנחה שטייניץ להחזיר את המצב לקדמותו.

בפוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק בערבית של מתאם פעולות הממשלה בשטחים נכתב כי "לאחרונה פנתה הרשות הפלסטינית בבקשה להשיב את החשמל, שהחליטה לצמצם את אספקתו ביוני 2017, והתחייבה לשלם את עלותו.

"ישראל דנה בבקשה, ולאחר התלבטות והתחבטות, ומשיקולים הומניטריים בלבד ולאור המצוקות העמוקות, קיבלה את פניית הרשות ובימים הקרובים אספקת החשמל, שעודנה מצומצמת, תחזור להיקף של 120 מגה-וואט באמצעות עשרה קווי מתח חשמל גבוה המגיעים מישראל לרצועת עזה, כפי שהיה עד יוני 2017.

"זה המקום להזכיר כי הקבינט של מדינת ישראל אישר עקרונית לפני יותר משנה תוספת של 100 מגה-וואט לרצועה, מעבר ל-120 מגה-וואט, אך הנושא ההומניטרי הוא לא חד צדדי, וגופות חיילי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול, שמוחזקות ברצועת עזה, הן נושא הומניטרי מובהק".

בשל כך, צוין כי ישראל לא תפעל בחיפזון ולא תאשר באופן סופי את תוספת ה-100 מגה-וואט לפני שהסוגיה ההומניטרית הישראלית של השבת גופותיהם של גולדין ושאול  והחזרת האזרחים הישראלים המוחזקים בעזה תידון ותעמוד על סדר היום.

פרופ׳ שמחה וד״ר לאה גולדין, הוריו של הדר, הגיבו על ההחלטה להחזיר את החשמל לעזה, ואמרו: "ממשלת ישראל בראשות נתניהו ושרי הקבינט בחרו היום להיכנע שוב לחמאס, ולא התנו את השבת אספקת החשמל הסדירה לעזה בהשבת החיילים אורון שאול והדר גולדין.

"זו איוולת שמדינת ישראל מפקירה פעם אחר פעם את החיילים ששלחה לקרב. עמדתנו ברורה, יש להתנות ולהעמיד תנאים לכל מהלך הומניטרי שישראל והקהילה הבינלאומית מקדמים מול רצועת עזה בפתרון מיידי של השבתם של אורון והדר הביתה. ממשלת ישראל חייבת לדרוש - הומניטרי תמורת הומניטרי".