"אנחנו לא סנהדרין": הרב יוסף נגד עונש מוות למחבלים

בשיעורו השבועי הביע הרב הראשי לישראל התנגדות לחוק - שחברי ש"ס צפויים לתמוך בו - והביע חשש שהוא יחול גם על יהודים. "אתם רוצים לדון אותו למיתה? רק בידי שמיים", אמר

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/18 09:36 כ בטבת התשעח

"אנחנו לא סנהדרין": הרב יוסף נגד עונש מוות למחבלים
הרב יצחק יוסף, צילום: Yaakov Cohen/Flash90

בעוד חברי הכנסת של ש"ס צפויים להצביע בעד חוק עונש מוות למחבלים, הרב הראשי לישראל, יצחק יוסף, מתנגד לו. אמש (ש') בשיעורו השבועי, הביע הרב יוסף את התנגדותו לחוק שעבר בקריאה טרומית, ואמר: "אין בזה רווח, אנחנו לא סנהדרין. אם יהיה מקרה של מחבל יהודי - להרוג אותו זה נוגד את ההלכה".

לדבריו, "רק סנהדרין דנים בלהרוג את הנפש. אם יהיה עונש מוות, יצטרכו להחליט גם על אותו יהודי ששרף בדומא. חס ושלום שיהיה עונש מוות". 

עוד הוסיף הרב יוסף כי "אנשי הביטחון אומרים שאין בזה הרבה רווח. זה לא קשור לימין ושמאל. תמיד החכמים הגדולים, האמיתיים היו נגד עונש המוות. אתם רוצים לדון אותו למיתה? רק בידי שמיים. שיקבל את המחלה, תאונת דרכים. זה נמצא בידי שמיים, אנחנו לא סנהדרין".

הוא התריע גם כי "מהגזר דין עד הביצוע, איזה רעש יהיה בעולם. היהודים בצרפת, בספרד, בכל המקומות יהיו בסכנה".

בשבוע שעבר אישרה מליאת הכנסת בריאה טרומית את חוק עונש מוות למחבלים ברוב של 52 מול 49. טרם ההצבעה התקיים דיון סוער בעניין החוק השנוי במחלוקת.

"מי ששוחט וצוחק לא יבלה את חייו בכלא - אלא יוצא להורג. יש מצבי קיצון שבהם אנשים מבצעים פשעים איומים שלא מגיע להם לחיות ולכן עלינו לשנות את החוק. יש שיקול של צדק במצבי קיצון", אמר ראש הממשלה נתניהו לפני ההצבעה.

נתניהו השיב לשאלת ח"כ אחמד טיבי האם החוק יחול גם גם "במקרה הקיצון שהתרחש על ידי מחבלים יהודים בדומא", ואמר: "ברמת העיקרון כן" - אמירה שגררה אחריה ביקורת.