"אם ישראל תפתח במלחמה, נכתוש אותה"

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, מאיים על ישראל ומזהיר אותה בל תתקוף, "להתנגדות יש יכולת להגיב לכך". בסוף השבוע שעבר נחשף מערך מנהרות חדש שברובו נמצא מתחת למסגדים ומבני ציבור

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/08/17 17:14 כד באב התשעז

"אם ישראל תפתח במלחמה, נכתוש אותה"
פעילי חמאס ברצועת עזה, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

על רקע ההתחממות היחסית בגזרת עזה, איים אמש (שלישי) מנהיג חמאס יחיא סינוואר על ישראל והזהיר אותה פן תעשה "שטויות".

במפגש שהוא ערך עם אנשי תקשורת פלסטיניים הוא אמר כי "אם ישראל תפתח במלחמה, נכתוש אותה".

סינוואר אף הזהיר את "הכיבוש הישראלי מלעשות שטויות נגד הרצועה" ואמר כי "להתנגדות יש יכולת להגיב לכך". במהלך השיחה הוא נתן את דעתו על המצב הרעוע ברצעות עזה והבטיח שהוא ישתפר בעתיד.

רק בשבוע שעבר תקף חיל האוויר הישראלי שתי מטרות בצפון רצועת עזה, זאת בתגובה לרקטה שנורתה לכיוון הצועצה האזורית חוף אשקלון. בצה"ל אמרו בעקבות התקיפה כי הם רואים "בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה".

תצלומים שחשפו את המנהרות

תצלומים שחשפו את המנהרותצילום: דובר צה"ל

בשבוע שעבר גם הותר לפירסום כי לאחרונה חשפו צה"ל והשב"כ מערך מנהרות חדש של ארגון חמאס ברצועת עזה, כשחלק משמעותי מתשתיות ארגון הטרור נמצא מתחת לבתי מגורים ומבנים ציבוריים כמו בתי ספר ומסגדים.

יש לציין כי בעקבות התקדמות בניית המכשול התת קרקעי שבגבול רצועת עזה, בחמאס חוששים כי השלמתו תהווה מכה אנושה על מערך המנהרות שבנו לאורך השנים האחרונות. במערכת הביטחון לוקחים בחשבון כי בארגון הטרור ינסו לפגוע בבניית המכשול בצורות ובדרכים שונות, לרבות כניסה לסבב לחימה נוסף.

מפקד פיקוד דרום, האלוף אייל זמיר, הזהיר ואמר בתדרוך מיוחד כי "כל מי שנמצא בבתים הללו מסכן את עצמו ואת משפחתו. אל תנסו אותנו. אנחנו יודעים הרבה".