אלשיך: מקבל באהבה את הביקורת, אם תיעצר אצלי

מתקפת נתניהו על המפכ"ל: אלשיך הגיב ואמר למקורביו כי הוא "מקבל באהבה" את מחיר הביקורת - בתנאי שתיבלם אצלו ולא תגיע לחוקרים. הצעות חוק הפוליגרף לשוטרים ונגד חקירות רה"מ יקודמו

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/17 21:13 כה בתשרי התשעח

אלשיך: מקבל באהבה את הביקורת, אם תיעצר אצלי
מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, צילום: הדס פרוש פלאש 90

לאחר המתקפה של ראש הממשלה על מפכ"ל השטרה, רוני אלשיך, אתמול, אלשיך מגיב והתייחס לכך היום לראשונה. בערוץ 2 דווח כי בשיחה עם מקורב אמר אלשיך שאם זהו המחיר שהוא נדרש לשלם כדי שהביקורת תיעצר אצלו ולא תגיע לחוקרים - הוא "מקבל זאת באהבה".

הביקורת החריפה שספג המפכ"ל והמשטרה מהדרג המדיני, כמו גם הביקורת על החוקרים, תימשך גם בעתיד הקרוב, כך סבורים גורמים במשטרה.

אחרי שפורסם כי במשטרה צפויים לחדש את החקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ולזמן אותו לחקירה נוספת בשבועיים הקרובים, נתניהו יצא במתקפה חריגה וחריפה נגד המפכ"ל והאשים את המשטרה בניהול "מסע ציד תקשורתי" אישי נגדו.

רוה"מ נתניהו צילום: אלכס קולומויסקי POOL

"כשהמפכ"ל אלשיך נכנס לתפקידו, הוא קיבל שתי החלטות חשובות: שלא יהיו יותר הדלפות מהחקירות ולא יהיו יותר המלצות של המשטרה", כך נפתחה התגובה שנמסרה מטעמו של נתניהו, "מאז שהיועץ הפוליטי ליאור חורב מונה ליועץ חיצוני של המשטרה בעלות של מיליונים על חשבון משלם המיסים וללא מכרז, ההדלפות הלא חוקיות הפכו לצונאמי, וההחלטה להימנע מהמלצות נעלמה כלא הייתה".

עוד נכתב בתגובה כי "הציבור כבר מזמן הבין שיש כאן מסע ציד תקשורתי שקוף נגד ראש הממשלה נתניהו. כפי שקרה תמיד בעבר גם הפעם כל הטענות נגד ראש הממשלה יתבררו כמופרכות, ולכן לא יהיה כלום". מטעמו של ליאור חורב נמסר כי הוא אינו מעוניין להתייחס לדברים.

במקביל הגיש ח"כ דודי אמסלם מהליכוד את הצעת "החוק הצרפתי", שאוסר על חקירת ראש ממשלה מכהן בעבירות פליליות. "ממשלה נבחרת מחליפים בקלפי ולא בחקירות", אמר חבר הכנסת.

בישיבה שנערכה לבקשת ראש הממשלה שלא בנוכחותו נקבע כי החוק יקודם בתחילת מושב הכנסת, כלומר כבר ביום ראשון בעוד שבוע. יו"ר הקואליציה דוד ביטן הודיע כי החוק יעבור בנוסח הקיים ובהמשך הליך החקיקה יוכנסו בו שינויים לפי הצורך.

החל מהחודש הבא ייכנס לתוקף חוק נוסף, הקובע שקציני משטרה יחויבו לעבור בדיקת פוליגרף. שר הפנים גלעד ארדן אמר שהוא מתכוון לפעול שבמסגרת השאלות שיישאלו השוטרים בבדיקה, הם ישאלו גם על סוגיית ההדלפות לתקשורת.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן