אלקין במתקפה על ממשל טראמפ: "צועדים בדרך של אובמה"

השר הבכיר היה לדמות הפוליטית הישראלית הראשונה שיצאה בביקורת גלויה נגד הנשיא האמריקני, על רקע הדיווחים כי הקפאת תכניות הבניה נעשו כדי לא להיכנס עמו ועם הבית הלבן לעימות. "אוחזים באותה תפיסה שבנייה מעבר לקו הירוק היא צעד ישראלי שלילי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/10/17 08:52 יג בתשרי התשעח

אלקין במתקפה על ממשל טראמפ: "צועדים בדרך של אובמה"
השר אלקין מבקש סליחה, צילום: מטה המאבק מגרון

השר להגנת הסביבה ירושלים ומורשת, זאב אלקין, יצא אמש (שלישי) נגד ממשלו של דונלד טראמפ וטען כי הוא הולך בדרכו של קודמו. בכך השמיע לראשונה שר בממשלת ישראל ביקורת גלויה נגד הנשיא שנחשב לידידה הגדול של ישראל.

אלקין התייחס לבניה שהוא מנסה לקדם ביישוב היהודי בחברון, במסגרתה צפויות להיבנות 31 יחידות דיור. תכניתו עוכבה לעת עתה בטענה שישראל לא מעוניינת להביך את הממשל האמריקני שמנסה לחדש את השיחות בין ישראל לפלסטינים.

השר לא אהב את ההתנהלות וטען כי בכל הנוגע לסכסוך במזרח התיכון טראמפ מתנהג בדיוק כמו קודמו ברק אובמה. "הממשל הזה מרגיש בנוח לשנות את המחוייבות של ממשל אובמה להסכם האקלים ולעוד דברים רבים", הוא אמר ל'ידיעות אחרונת', "אבל משום מה בנושא שנוגע אלינו, הם אוחזים באותה תפיסה שבנייה מעבר לקו הירוק היא צעד ישראלי שלילי".
 
לצד זה, ולמרות הביקורת, ציין אלקין בכל זאת מרגישים שינוי לטובה בשיתופי הפעולה בין שתי המדינות ביחס לתקופת אובמה, "הממשל הזה עובד איתנו בשיתוף פעולה הרבה יותר טוב, אבל משום מה בנושא הבניה הם צועדים בדרך של ממשל אובמה".