אלפי אנשים בכנס התעוררות של הרב יוסף בצרפת

5000 יהודים מהקהילה הצרפתית הגיעו כדי לשמוא את דבריו של הרב הראשי לישראל וכדי לכבד את הרב הראשי של צרפת, הרב יוסף סיטרוק, שנפטר לפני שנה. " פעם בקושי היו פה רבנים, מעט שמרו שבת. היום אנחנו רואים פה חיי תורה פורחים, והכל אודות  לפעילות האדירה של הרב סיטרוק זצ"ל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/09/17 07:24 כא באלול התשעז

אלפי אנשים בכנס התעוררות של הרב יוסף בצרפת
הרב יוסף נואם בעצרת בפריז, צילום: יעקב כהן. דוברות הרבנות הראשית

הרב הראשילשיראל האב יצחק יוסף, טס אמש (שני) לביקור קצר בצרפת שם נטל חלק בעצרת התעוררות שהוקדשה לזכרו של רבה הראשי של הקהילה היודית במדינה שנפטר לפני שנה.

הרב יוסף, שהגיע ל-12 שעות בלבד, נאם בפני 5000 בני אדם ובתוכם 200 רבנים מכל רחבי צרפת. בדבריו התייחס הרב הראשי לישראל לרב יוסף סיטרוק שנפטר בשנת 2016 לאחר שכיהן 21 שנה בתפקיד רבה של צרפת ולאחר שנלחם בשנים האחרונות במחלה קשה.

שיבח את הרב סיטרוק המנוח

שיבח את הרב סיטרוק המנוחצילום: יעקב כהן. דוברות הרבנות הראשית

"ביקרתי פה בצרפת לפני 35 שנה עם מרן זצ"ל (אביו הרב עובדיה יוסף. מ"ו)", הוא סיפר והוסיף כי "צרפת של היום זו צרפת של תורה, צרפת של היום היא צרפת שבה גדלים תלמידי חכמים, פעם בקושי היו פה רבנים, מעט שמרו שבת, שלא לדבר על אברכים, היום אנחנו רואים פה היכל ענק של אלפי איש ששוקדים על התורה והמצוות, חיי התורה פורחים, והכל אודות  לפעילות האדירה של הרב סיטרוק זצ"ל".

לדבריו, "הכרת הטוב שלנו אל הרב זצ"ל היא להמשיך ולהגשים את חזונו הגדול ושלא תמוש התורה מכל בית ברחבי צרפת".

הרב סיטרוק נולד בתוניס ועבר בצעירותו לצרפת שם החל בלימודי הרבנות. בשנת 1975 מונה לרבה של מרסיי ולאחר 12 שנה, בהן צבר אהדה רבה בקרב יהודי צרפת, הוא נבחר לכהן כרב הראשי של הקהילה היהודית במדינה עד לשנת 2008. בנוסף לכך הוא כיהן במשך 12 שנה כנשיא ועידת רבני אירופה. הוא נקבר בירושלים והותיר אחריו אשה ו-9 ילדים.

הרב יוסף נואם בעצרת בפריז

הרב יוסף נואם בעצרת בפריזצילום: יעקב כהן. דוברות הרבנות הראשית