אלעזר שטרן ל'כיפה': "הבית היהודי הפך מבית חרד"לי לבית חרדי"

ח"כ אלעזר שטרן שעמד בראש הלוחמים למען חוק הגיוס לחרדים תוקף את נפתלי בנט על הויתורים לחרדים בנושא חוק הגיור ובנושא חוק הגיוס. "ויתר על אחד הערכים הכי יסודיים של החברה הישראלית". ל'כיפה' הוא אומר: "כואב לי שיהיה ציבור שלם שלא יידע מה זה בית קברות צבאי". צפו בדברים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/17 16:47 כב באלול התשעז

אלעזר שטרן ל'כיפה': "הבית היהודי הפך מבית חרד"לי לבית חרדי"
אלעזר שטרן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ אלעזר שטרן מנסה באופן קבוע לאתגר את השיח בציונות הדתית ממפלגתה של ציפי ליבני בכנסת הקודמת וממפלגת 'יש עתיד' בכנסת הנוכחית. בתגובה להחלטת בג"ץ על חוק הגיוס, מגיב שטרן ואומר: "האם יכול להיות שציונות הדתית שותקת? האם יכול להיות שהבית היהודי הפך לא לבית חרדל"י. הוא הפך כבר כמעט לבית חרדי. איך יכול להיות שאנחנו שותקים?"

https://youtu.be/O6cLqJYn_bk

שטרן מזכיר כי עשו המון ויתורים כדי להגיע לנוסח מוסכם בכנסת הקודמת ולא עשו זאת בשביל רווח פוליטי: "כואב לי. רווחים פוליטיים ליש עתיד? זה לא שווה על זה.  הייתי מוותר על זה. היינו מוכנים לוותר על הרווחים הפוליטיים של להגיד 'אמרתי לכם'. גררנו לשם את איילת שקד בכוח? עשינו ויתורים כדי שמוטי יוגב ואיילת שקד וכמובן מנהיג המפלגה יסכימו לזה. נפתלי הרים את היד חשבתי באמונה שלימה. אבל להגיד את האמת האמנתי לו גם על הגיור. אז הוא אמר לי 'נראה לך שאני אוותר על הגיור'. גם אז ויתרתי לו, והוא ויתר על הגיור באישון לילה למען ההסכם הקואליציוני".

בביקורת על בנט אומר שטרן כי ויתר לחרדים על העקרונות שחשובים לציונות הדתית: "ועכשיו אני מבין שהוא ויתר על אחד הערכים הכי יסודיים של החברה הישראלית של חובת השירות. גם אם יהיו אלפים שילמדו תורה, אבל שיהיה קהל שלא מבין מה זה מארב לילה, לא מסע כומתהף לא חילוץ בני ערובה, ציבור שלם שלא יודע מה זה בית קברות צבאי. זה כואב"