אלמנת הנרצח: "נקבור את איתמר ביישוב שהוא כל כך אהב"

מרים בן גל שאיבדה את בעלה בפיגוע הדקירה באריאל אמרה בצער כי הוא "נרצח בגלל שהוא יהודי. אני פה בבית שלי, בבית שהוא לא יחזור אליו". קראו את השיר שכתבה לה יעל שבח

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/02/18 07:06 כא בשבט התשעח

אלמנת הנרצח: "נקבור את איתמר ביישוב שהוא כל כך אהב"
איתמר הי"ד ומרים בן גל, צילום: באדיבות המשפחה

הלוויתו של הרב איתמר בן גל (29) מהר ברכה, שנרצח אתמול בפיגוע דקירה באריאל, תיערך היום (שלישי) בשעה 10:45 ביישוב שבו התגורר. רעייתו מרים התייחסה לראשונה לאסון שפקד אותה ואת ארבעת ילדיה.

"היום בצהריים איבדתי את בעלי על אדמת ארץ ישראל, נרצח בגלל שהוא יהודי", היא אמרה אמש, "אני פה בבית שלי, בבית שהוא לא יחזור אליו. מחר נקבור אותו פה בהר ברכה, ביישוב שהוא כל כך אהב וכל כך רצה לפתח".

יש לציין כי כוחות הביטחון עדיין מנהלים מצוד אחר המחבל, עבד אל חכים עאדל, ערבי ישראלי בן 19 שהתגורר ביפו ולפי התקשורת הפלסטינית הוא בן לאב משכם ואם ילידת נצרת המתגוררת בחיפה.

איתמר עם בני משפחתו

איתמר עם בני משפחתוצילום: באדיבות המשפחה

אתמול בשעות הצהריים חצה המחבל את הכביש בכניסה לאריאל והתקרב לכיוון הטרמפיאדה שבה עמד בן גל, שהיה בטקס ברית המילה של אחיינו. עאדל שלב את הסכין ודקר אותו פעם אחת בפלג גופו העליון. איתמר נס מפניו לכיוון אוטובוס שחנה ושם התמוטט ופונה לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה כשהוא במצב אנוש. בהמשך הוא מת מפצעיו.

מי שמכירה את תחושותיה של מרים בן גל מקרוב היא יעל שבח, שאיבדה את בעלה הרב רזיאל הי"ד בפיגוע הירי בחוות גלעד לפני מספר שבועות.  עם היוודע על הירצחו של איתמר הי"ד היא כתבה לה שיר שפורסם הבוקר ב'ישראל היום'.

"קשר דם, איזה ביטוי. מסמל אחווה. משפחה.

קשר דם. מסמל קשר שנוצר בגלל דם. דם טהור דם טהור.

אני אלמנה. נבחרתי בכך. אני אלמנה יהודיה. גאה.

בעלי יהודי. ייעודי. ייעוד אכזר ומר. ועכשיו נקשרתי אליך אחותי הטרייה. נועדנו.

ייעוד חצוף ואכזר. מה ייעודנו, לא ברור. אך ברור שיקל על שתינו לשאת אותו יחדו.

לשאת את הלבד ביחד. באחווה. בכאב שלא ירפה. גם אני לא ארפה. עד שתאמרי די".