אלמנתו של הרב רזיאל הי"ד: "מגיע לנו בית"

יעל שבח התייחסה לפיגוע סמוך לחוות גלעד שבו איבדה את בעלה, ואמרה: "אנחנו רוצים לגור פה כמו יהודים גאים זקופי קומה, להיות גאים שאנחנו גרים בארץ ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/01/18 12:30 כד בטבת התשעח

אלמנתו של הרב רזיאל הי"ד: "מגיע לנו בית"
אלמנתו של הרב רזיאל שבח , צילום: רועי חדי

יומיים לאחר הרצח של בעלה, הרב רזיאל שבח הי"ד, בפיגוע ירי סמוך לחחוות גלעד, נתנה היום (ה') אלמנתו יעל הצהרה לכלי התקשורת. "בחרנו לקבור את בעלי האהוב כאן כי אנחנו מרגישים שזו המשימה שלנו. להשאיר את היתד החזק שהוא נטע פה להשאיר אותה פה שאי אפשר יהיה לנתק אותה יותר", אמרה.

"מכאן אני קוראת לממשלת ישראל, לשרים ולראש המועצה: אנחנו רוצים לגור פה כמו יהודים גאים זקופי קומה. להיות גאים שאנחנו גרים בארץ ישראל. הקרבנו קרבן מאוד גדול אנחנו רוצים להרגיש שגם בממשלה מרגישים שמגיע לנו בית. מגיע לנו להיות כאן מאושרים. מגיע לנו להיות מוסדרים. לא להלחם על כל פיסת קרקע", הוסיפה. 

בתוך כך, שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיעה לביקור ניחומים בבית המשחה האבלה, ואמרה: "הגעתי הבוקר לנחם את משפחת שבח לאחר פיגוע הטרור הרצחני שבו נהרג הרב רזיאל. הלב נקרע כשרואים אלמנה צעירה עם שישה ילדים שקיבלה החלטה אמיצה לקבור פה בחוות גלעד את בעלה. הוא בעצם פתח פה את בית הקברות ביישוב שאותו אנחנו נאשר.

"אנחנו צריכים להסדיר את חוות גלעד. לא יכול להיות שאומרת לי כאן האלמנה שהיא לא יודעת מתי יהיה חשמל, מתי היא תוכל לרחוץ את הילדים. לא יודעים מה המצב כאן. אזרחים בתל אביב ובחוות גלעד צריכים לחיות באותם תנאים. כולם אזרחים שווי זכויות וחובות".

לדבריה, "המניע של הטרור הוא לא ייאוש אלא תקווה שכל הארץ הזאת, כולל יהודה ושומרון, תהיה שלהם. אני אומרת להם בקול ברור: הארץ הזאת היא שלנו. התפקיד שלנו הוא להחיל ריבונות על כל שטחי יהודה ושומרון ובמקביל לקיים דיון על מעמד התושבים. ברגע שהם יבינו שהתקווה הזאת לא קיימת כל המוטיבציה להמשיך ולעשות דברים מהסוג הזה תלך ותיעלם".

https://www.facebook.com/miri.regev.il/videos/1572773182819491/