"אלימות זה לא רק להרים יד, אלא גם לסתום פיות של רבנים"

הרב יעקב דביר תקף בכנס של ארגון 'חותם' את מי שלטענתו מנסה להשתיק את הרבנים מלהביע את דעתם בנושאי להט"ב וההבדלים בין המינים, "יש הסתכלות שחדרה לעם ישראל, שמשפחה זה שני אנשים שחיים ביחד, לא משנה מאיזה מין"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/03/18 17:16 כח באדר התשעח

"אלימות זה לא רק להרים יד, אלא גם לסתום פיות של רבנים"
אלימות נגד רבנים? הרב דביר, צילום: חותם

על רקע הדחתו של הרב צבי קוסטינר מתפקידו בקורס רבני מילואים, תקף אמש (רביעי) הרב יעקב דביר בחריפות את כל מי שלטענתו מנסה להשתיק את הרבנים וכינה זאת "אלימות".

"יש שוני בין איש לאישה, לא רק במבנה הגופני, גם בטבע הפנימי", אמר הרב שמשמש כר"מ בישיבת מצפה רמון, בכנס של ארגון חותם בנושא "חיזוק מעמד המשפחה והמלחמה נגד גופים לרדיקליים הפועלים לחיזוק קהילת הלהט"ב".

לדברי הרב, "יש הסתכלות אחרת של אומות העולם שחדרה לעם ישראל שאצלה בני אדם זה מה שרואים בחוש. שאצלה משפחה זה שני אנשים שחיים ביחד, לא משנה מאיזה מין. שמשפחה זה לא חייב להיות מעון של קדושה אלוקית. שמשפחה זה לא אפשרות שאיזה טבע רוחני אלוקי יצא אל הפועל".

עוד הוא אמר כי המגמה הרווחת כיום בעולם היא לחתור לכיוון "שבו אין זהויות. יש רק אינדיבידואל. האדם מכיר את עצמו. לא שייך לא מחובר. לא מחוייב לשום דבר. לזה כנראה התרבות צועדת. זו ממש שיטה אפלטונית ... הוא אומר כולם חיים בקומונה. כל הגברים וכל הנשים. אין צורך בהתייחדות משפחתית... זה מחיקת הזהות. מחיקת התכלית. תורתנו הקדושה אומרת אחרת. שבאדם יש צלם אלוקים שאין במדרגות החיים האחרות. שבאומה הישראלית יש סגולה מיוחדת. ובמשפחה יש שכינה ביניהם. 

הרב דביר הדגיש כי "כל מה שאנחנו אומרים הרבנים, המחנכים זה בשם ומתוך התורה. אנחנו מכבדים את הנשים בגלל הטבע המיוחד, הייחודי שלהן שאין לגברים.  והנשים אינן צריכות להיות גברים וגבריות. הן צריכות להיות נשים. כך זה במשפחה, בחיים ובצבא. האיש צריך להיות איש והאישה צריכה להיות אישה".

 בהמשך הוא תקף את כל מי שלדעתו מנסה להשתיק את הקולות שהוא ודומיו משמיעים, "אלימות זה לא רק להרים יד. אלימות זה גם לסתום פיות של רבנים ... להכפיש מישהו, לגחך את דבריו כי זה לא מוצא חן בעיני אחרים זה גם אלימות"

לסיום אמר כי "עם ישראל יחזור לטבעו. את הטבע אי אפשר לנצח. הוא יותר חזק מהכל. עם ישראל יחזור לאמונתו, לתורתו ... אנחנו אוהבים את כל עם ישראל. גם אחים ואחיות שאנחנו חולקים איתם ואנחנו חושבים שהם טועים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן