"איננו יכולים לשתוק": החמ"ד במחווה לנפגעים בסוריה

על רקע המצב ההומניטרי הקשה והדיווחים על מאות הרוגים, פרסם מנהל החינוך הדתי חוברת עיון לתלמידים, שעוסקת בכבוד האדם ובעזרה לעמים אחרים. "יש בכוחו של הלימוד להציף את זעקת האומללים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/18 15:50 כה בניסן התשעח

"איננו יכולים לשתוק": החמ"ד במחווה לנפגעים בסוריה
הריסות בעיר חומס, סוריה, צילום: shutterstock

מנהל החינוך הממלכתי דתי פרסם היום (ג') חוברת עיון ולימוד לתלמידים, על רקע המצב ההומניטרי הקשה בסוריה והדיווחים על מאות הרוגים בשל שימוש בנשק כימי נגד אזרחים. את החוברת הכין המפמ"ר לתושב"ע, הרב יהודה זולדן, שקיבץ מקורות שונים העוסקים בין היתר בחובה לשמור על כבוד האדם ובעזרה לעמים אחרים בשעת מלחמה.

"לאור המצב הקשה בסוריה והדיווחים השוטפים על טבח ילדים וחפים מפשע, אנחנו קוראים לכל מנהיגי החינוך, בכל מוסדות החינוך ללמוד בעצמם את הנושא בעיון, ובמקומות בהם רלוונטי, במיוחד בבתי הספר העל-יסודיים, אף להעביר שיעורים שמטרתם הצפת המודעות והסולידריות החברתית לכאבם ולסבלם של ההרוגים והפצועים במלחמת האזרחים בסוריה", כתב ראש החמ"ד, ד"ר אברהם ליפשיץ באיגרת להורים ולמורים. 

"השיעורים יועברו על ידי המחנכים במוסדות החמ"ד במסגרת שיעורי חינוך או בכל הזדמנות בה הדבר מתאפשר במוסדותיכם, ויגעו בבעיה הכואבת מזווית אמונית, מוסרית ויהודית", הוסיף. 

לדבריו, "על רקע שתיקת העולם ובשבוע שחל יום השואה, אנחנו רואים במהלך החינוכי הזה - אמירה אוניברסלית: איננו יכולים ורוצים לשתוק נוכח העוולות והסבל הרב. הלימוד יש בכוחו להציף את זעקת האומללים הללו. גם כלפי פנים - בחינוך עצמנו ותלמידנו, וגם בתקווה, כלפי חוץ, למדינה ולעולם כולו. 

"למדנו בבבלי, מסכת מגילה י ע“ב: 'בקשו מלאכי השרת לומר שירה, אמר הקב“ה מעשה ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה'. ואם כך למצרים, בוודאי שאנחנו צריכים לחוש רחמים כלפי ילדים וחפים מפשע שלא בחרו לקחת צד במלחמה ובכל זאת נטבחים ונהרגים", סיים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן