"אין בהודעת המשטרה המלצה לכתב אישום נגד נתניהו"

עו"ד יוסי פוקס, שעתירתו נגד פרסום המלצות ראש הממשלה נדחתה בבג"ץ, טוען כי "התקשורת בוחרת לקדם את האג'נדה שלה על פני תיאור המציאות המשפטית". לדבריו, המשטרה כלל לא המליצה להעמיד את נתניהו לדין וכי התהליך רק בתחילת דרכו

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/02/18 14:10 כט בשבט התשעח

"אין בהודעת המשטרה המלצה לכתב אישום נגד נתניהו"
ארדן, ראש הממשלה והמפכ"ל, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

"פייק ניוז מתמשך", כך כינה היום (רביעי) עו"ד יוסי פוקס את הפרסומים בתקשורת אודות המלצת המשטרה להעמיד את ראש הממשלה בנימין נתניהו לדין בעוון שוחד.

"משטרת ישראל קיימה אחת לאחת את הנחיות היועץ המשפטי לממשלה כפי שהודיעה בתשובתה לבג"ץ", אמר מי שעתר לפני כחודש וחצי בדרישה שהמשטרה תימנע ממתן המלצה לפרקליטות להגיש נגד נתניהו כתב אישום.

מנסה להסביר את הפער שנוצר בתודעה

מנסה להסביר את הפער שנוצר בתודעהצילום: באדיבות המצולם

לטענתו, בהודעת המשטרה אין כלל המלצה להעמדה לדין, אלא "תשתית ראייתית מספקת לביסוס החשדות בלבד". לדבריו, אין בכך סמנטיקה משפטית חסרת חשיבות אלא הבדל של ממש, "אין בהודעה המלצה להגיש כתב אישום, אלא בסך הכל המשטרה מתארת בהודעה שלה מה מסקנות חוקריה באשר לחשדות נגד ראש הממשלה".

לדבריו, הדבר מתבטא בכך "שלא צורפו המלצות כלשהן להעמדה לדין לסיכום תיק החקירה והן על כך שההודעה עצמה שנשלחה לתקשורת נוסחה ואושרה על ידי היועץ המשפטי לממשלה".

תשובת המשטרה לבג"ץ

תשובת המשטרה לבג"ץצילום: צילום מסך

עוד הוא אמר כי אין לו טענות למשטרה שכן היא פעלה לפי העמדה שהציגה לבג"ץ בעתירה שהגיש. את הטענות הוא מפנה בעיקר לכלי התקשורת "שמעדו בפרסומי הפייק ניוז ולכן מגיעה להם תעודת עניות. לצערי התקשורת בוחרת לקדם את האג'נדה שלה על פני תיאור המציאות המשפטית".

עו"ד פוקס הדגיש כי למרות הרושם בנוצר בציבור, "בעיקר בגלל הפרסומים בתקשורת", הדרך להעמדתו לדין של ראש הממשלה עודנה ארוכה מאוד וכלל לא בטוח שבכך זה יסתכם מאחר ומי שאמור לקבוע האם לבסס כתב אישום על בסיס החקירות הוא היועץ המשפטי לממשלה בלבד.