איילת שקד בשכונת נתיב האבות: "נרתום את נתניהו וננסה להציל את מה שניתן"

תושבי השכונה סיפרו לשקד כי "אפילו שמוצניקים שביקרו כאן לא מבינים למה הורסים". שרת המשפטים אמרה מצדה שלמרות "המצב המשפטי הסבוך", היא תנסה להציל מה שניתן והצהירה כי "על כל בית שייהרס ייבנו פי כמה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/06/17 17:59 יד בסיון התשעז

איילת שקד בשכונת נתיב האבות: "נרתום את נתניהו וננסה להציל את מה שניתן"
השרה שקד במהלך הסיור, צילום: המועצה האזורית גוש עציון

מצעד שרי הבית היהודי לגוש עציון נמשך. שרת המשפטים איילת שקד, הגיעה היום(חמישי) לסיור בשכונת נתיב האבות והצהירה שתנסה להציל כמה שיותר בתים.

את שקד אירחו ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, מזכ"ל 'אמנה' זאב חבר (זמביש) ותושבי הבתים המיועדים להריסה. כזכור, לפני מספר חודשים קבע בג"ץ כי עד מארס 2018 יש לפנות 17 מבתי השכונה.התושבים תיארו בפניה את האבסורד שבדבר ודרשו לפתור את הסיפור בסוגיית העררים, בכדי להגיע לפתרון מוסכם לכלל הסוגיה.

בהמשך הם סיפרו לשרה כי "אפילו שמוצניקים שביקרו כאן לא מבינים למה הורסים. מדובר באבסורד גדול כי אין חולק שרוב הבתים יושבים על אדמות מדינה שאין לגביהם שום טענות ובגלל עתירות פוליטיות של הפלשתינים שבעה עשרה בתים מיועדים להיחרב".

השר שקד הגיבה לדברים ואמרה כי "אין ספק שאנו נמצאים במבוך משפטי. התפקיד שלנו כממשלה הוא לנסות להציל את הבתים שניתן להציל ולדאוג לפתרונות לכלל הבתים והאזרחים".

בהמשך היא הוסיפה כי "אתמול התחילו הצעדים הממשיים לבניית היישוב החלופי למפוני עמונה ועם זאת למדנו מהמקרה ואנו נערכים מספיק זמן מראש על מנת שמקרה כזה לא ישנה  ושמשפחות לא יאלצו לדור בפנימיות. כל קיר, כל משקוף וכל דלת  בארץ ישראל יקבלו את היחס הראוי והמכובד ואת מלוא תשומת הלב".

לבסוף היא הבטיחה שהיא וחבריה ירתמו את "ראש הממשלה לקידום לוחות הזמנים של וועדות הערר על מנת שתבנה שכונה חדשה, ננסה להציל את הבתים שניתן להציל, זאת לצד לחץ על בניה מאסיבית.  על כל בית שיהרס ייבנו פי כמה. בעזרת השיעור הזה יבינו שניפוץ בטון לא ירתיע אותנו".

השרה בביקור בנתיב האבות

השרה בביקור בנתיב האבותצילום: המועצה האזורית גוש עציון

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן אמר "בית תחת בית כבר אינו מספק. אנחנו דורשים ליזום הרתעה אפקטיבית כנגד ההשתוללות המשפטית של אויבנו. הם צריכים להבין שעל כל בית שהם מצליחים להרוס לנו ולפגוע בנו הם יקבלו עוד ועוד בתים כעובדות בשטח".

לדבריו, "אנחנו פועלים כל הזמן בשיתוף עם תושבי נתיב האבות על מנת להימנע מההרס והחורבן. על כל בית מאוים צריכה להיבנות שכונה מסודרת.מי שמפעיל את נשק המשפט כנגד המפעל הציוני ידע שמשאבות הבטון כבר בדרך ליציקת בתי העם ששב לארצו ולמולדתו".

לבסוף הוא הודה לשקד ואמר: "אנחנו מחזקים את ידה של שרת המשפטים איילת שקד בעמידתה הנחושה לצד המתיישבים".