איטליה לא אישרה כניסת מחבלת המטוסים לשטחה

לאחר שהפרלמנט האירופי אישר לאסור כניסת חברים בארגוני טרור לשטחו, מימשה איטליה את ההחלטה ואסרה את כניסת לילה ח'אלד למדינה. ארדן: "אני מברך על כך שנענה לפנייתי והביא להחלטה שתמנע נאומים של מחבלים בפרלמנט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/17 20:38 יא בכסלו התשעח

איטליה לא אישרה כניסת מחבלת המטוסים לשטחה
ביתו של דוברו האישי נפרץ. השר ארדן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לפני כשבוע, אישר הפרלמנט האירופי את ההצעה לאסור באופן שיטתי על חברי הארגונים המוכרזים כארגון טרור, את הכניסה למדינות הפרלמנט. איטליה הפכה אתמול למדינה ראשונה החברה באיחוד, המיישמת את ההחלטה. לילה ח'אלד, מחבלת המטוסים הפלסטינית, הגיעה לרומא מעמאן  ונעצרה בשדה התעופה, שם מסרו לה השלטונות האיטלקים כי אין היא רשאית להיכנס למדינה.

בחודש ספטמבר האחרון פנה השר גלעד ארדן ליושב ראש הפרלמנט האירופי בנושא. טג'ני ציין בתשובתו לארדן כי הוא הזכיר לכל חברי הפרלמנט האירופי ולמזכירות הפרלמנט שיש לעשות כל מאמץ לוודא שאף חבר בארגון מוכרז לא יוזמן או ייכנס לפרלמנט, ולא יתקיימו בו אירועים להאדרת המחבלים החברים באותם ארגונים.

"אנו מברכים על ההחלטה של ממשלת איטליה לאסור על כניסתה של ליילה ח'אלד בשדה תעופה ברומא - אותו שדה תעופה שממנו סייעה לחטוף מטוס בעבר", נמסר מארגון Ngo Monitor שחשף את הסרטון ובו הדברים המסיתים של ח'אלד בחודש ספטמבר. "מכון המחקר Ngo Monitor תיעד את פעילותה של ח'אלד בשנים האחרונות ואת הקשר שלה לארגונים לא-ממשלתיים. מזה שנים אנו מתריעים על כך שממשלות אירופאיות נותנות במה ולגיטימציה לארגונים קיצוניים שחלקם לפי דיווחים קשורים לחזית עממית. אנו מקווים שהאירועים האחרונים יעלו את המודעות בקרב מקבלי ההחלטות באירופה לגבי ניצול הכסף שלהן על ידי ארגונים אלה".

"אני מברך על כך שנענה לפנייתי והביא להחלטה שתמנע בעתיד נאומים של מחבלים מתועבים במוסדות הפרלמנט", אמר השר גלעד ארדן לאחר האישור בפרלמנט. "שוב הוכח שהאנשים המעורבים בדה לגיטימציה הינם פעמים רבות אנשים שגם רוצים בחיסולה הפיזי של מדינת ישראל כדוגמת המחבלת חאלד".