איזנקוט: להתנות את שיקום עזה בהחזרת השבויים

הרמטכ"ל התריע בפני הממשלה מפני עימות עם חמאס בשל הידרדרות המצב ההומניטרי ברצועה, אך אמר כי פתרון לסוגיית הנעדרים צריך לבוא קודם לשיקום. בתוך כך, הקבינט יתכנס על רקע המתיחות בחזית הצפון

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/18 21:28 יט בשבט התשעח

איזנקוט: להתנות את שיקום עזה בהחזרת השבויים
איזנקוט, צילום: פלאש 90

הרמטכ"ל גדי איזנקוט הזהיר היום (א') את שרי הממשלה כי המצב ההומניטרי ברצועה על סף קריסה והסיכוי ללחימה עולה. למרות האזהרה, איזנקוט אמר כי יש להתנות את שיקום הרצועה בפתרון סוגיית השבויים והנעדרים המוחזקים בעזה, כך פורסם הערב בחדשות 2.

הרמטכ"ל, שהתארח בישיבת הממשלה, אמר כי יש לעשות מאמץ משמעותי למנוע קריסה המוניטרית בעזה, והזהיר כי המצב הנוכחי עלול להביא לעימות מול חמאס עוד בשנת 2018.

עם זאת, הפריד איזנקוט בין סיוע הומניטרי חשוב לבין שיקום הרצועה, והבהיר כי האזרחים והחיילים השבויים בידי חמאס צריכים לבוא לפני מאמצי השיקום. מוקדם יותר היום התייחס גם רה"מ נתניהו למצב הנפיץ בגבולות ואמר: "אין פנינו למלחמה, אבל נעשה את כל הנדרש כדי להגן על עצמנו".

בתוך כך, ב"ישראל היום" פורסם כי הקבינט המדיני-ביטחוני יערוך ביום שלישי הקרוב דיון, על רקע המתיחות בגבול הצפון.

על פי הפרסום, ראש הממשלה נתניהו והשרים ידונו על היערכות צה"ל בצפון וההכנה ל"למלחמת הצפון הראשונה" – תרחיש שבמסגרתו ישראל תיאלץ להילחם במקביל גם בגזרה הסורית וגם בגזרת לבנון. 

במהלך ישיבת הממשלה, שבה סקר את האיומים לשנת 2018, השמיע איזנקוט לשרים את הערכת המודיעין של צה"ל, לפיה הסבירות למלחמה בצפון אינו גבוה, אך עולה האפשרות להסלמה והידרדרות מהירה שתוביל להתלקחות.

סקירת הרמטכ"ל נגעה גם בחשש הישראלי מפני הניסיון האיראני לחמש בטילים מדויקים את החיזבאללה, כפי שראש הממשלה אמר לאחר ביקורו ברוסיה בשבוע שעבר.