איזנקוט: לא אכנס לפוליטיקה

מספר חודשים לתום כהונתו ועל רקע יום האדמה והסיכוי לעימות עם חמאס אמר הרמטכ"ל בראיון ל'ישראל היום', ""ננקוט יד קשה כדי למנוע חדירת צועדים מעזה לתוך שטח ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/18 07:47 יב בניסן התשעח

איזנקוט: לא אכנס לפוליטיקה
הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, צילום: מרים אלסטר פלאש 90

הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט הודה כי הסיכוי לסבב לחימה נוסף בעזה כדל בתקופה האחרונה, מתח ביקורת על גופים פוליטיים שלטענתו עושים שימוש בצה"ל והצהיר כי פניו לא לכיוון הפוליטיקה. כך אמר בראיון שהעניק ל'ישראל היום' בגיליון חג הפסח שיתפרסם מחר (שישי).

"לא נאפשר פגיעה בתשתית ביטחונית. אם הפלשתינים חושבים שהם יארגנו צעדה והיא תעבור את הגדר והם יצעדו לשטחנו - הם טועים", אמר לעורך העיתון בועז ביסמוט ולפרשן הצבאי יואב לימור.

הרמטכ"ל המשיך להזהיר לקראת הצעדה הצפויה מחר לרגל יום האדמה ואמר, "ננקוט יד קשה כדי למנוע חדירת צועדים מעזה לתוך שטח ישראל, והאחריות תהיה על הנייה ועל מי ששלח אותם לשם". 

על האפשרות לעימות נוסף מול חמאס בעזה ציין כי האפשרות ל"גלישה אלימה" גדולה והסיבות לכך עשויות להיות שונות, לרבות  כישלון שיחות הפיוס הפלשתיני, המצב ההומניטרי הקשה ועוד, "יש ברצועה תסכול גדול מאוד, האינטרס שלנו הוא לשמר את המציאות הביטחונית הקיימת לפחות עד סוף השנה, כדי לאפשר השלמה של התשתיות הביטחוניות נגד המנהרות".

ביחס למחלוקות החברתיות שצה"ל נקלע אליהם לעתים הוא מתח ביקורת על הניצול הציני שלטענתו עושים גורמים פוליטיים בצה"ל, והביע דאגה לנוכח השסעים בחברה הישראלית שמסוכנים לדעתו אף יותר מהאיומים החיצוניים על מדינת ישראל. עוד הוא הצהיר כי אין בכוונתו להיכנס לפוליטיקה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן