איבד את הסימפטיה? תלונה על הטרדה מינית נגד שלמה גרוניך

נגד גרוניך, שאמור לקבל הערב (שני) את פרס שר החינוך למפעל חיים בתחום התרבות היהודית, הוגשה תלונה במשטרה על ידי אשה שטוענת כי הטריד אותה לפני כ-20 שנה בזמן שהייתה בת 17. "שלחו אותי אליך, בלי לדעת ששולחים אותי אל חלאה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/09/17 09:55 ה בתשרי התשעח

איבד את הסימפטיה? תלונה על הטרדה מינית נגד שלמה גרוניך
שלמה גרוניך, צילום: Moshe Shai/FLASH90

הזמר והיוצר הוותיק שלמה גרוניך אמור לקבל הערב (שני) את פרס שר החינוך למפעל חיים בתחום התרבות היהודית, אך עננה כבדה מרחפת מעל האירוע החגיגי. אשה בשנות ה-40 לחייה התלוננה אתמול (ראשון) במשטרה על כך שגרוניך הטריד אותה מינית בזמן שהייתה קטינה בת 17.

"ואפילו לא ביקשתי להיפגש איתך. שלחו אותי אליך, בלי לדעת ששולחים אותי אל חלאה", כתבה האשה בדף הפייסבוק שלה לפני מספר ימים וכפי שנחשף אמש בחדשות 2.

לטענתה, בזמן שהייתה זמרת מתחילה היא פנתה לגרוניך ובקשה ממנו שילחין עבורה שיר שכתבה. כשהגיעה לביתו הוא הטריד אותה ובפוסט שכתבה, עם היוודע דבר זכייתו בפרס שר החינוך, היא הטיחה בו "וכשלא קיבלת את מה שרצית, לא פספסת את ההזדמנות לומר לה, לנערה בת ה 17, שמחכה למונית שתחזיר אותה הביתה, משפט מעליב, כזה שיגרום לה להרגיש שהיא לא שווה. לא שווה כזמרת".

הערב בתיאטרון ירושלים צפוי גרוניך לקבל את הפרס מידיו של שר החינוך נפתלי בנט. הזמר עצמו סירב להגיב לפרסומים ובמשרד החינוך רק אמרו כי "בעקבות הפרסום הנושא נמצא כעת בבדיקה".

טענותיה של האשה הבשילו כאמור לידי תלונה שהגישה במשטרה שתצטרך לבדוק האם אכן קיימות נשים נוספות שהוטרדו על ידי גרוניך, כפי שהמתלוננת טענה בפוסט אחרשכתבה, "הגיע אלי מידע על עוד בנות. את חלקן אני מכירה, את חלקן לא. המידע הזה מאוד מסעיר אותי. מאוד. גם אתכם הוא היה מסעיר.אני לא מתכוונת לפנות אליהן ולערער להן את הפרטיות. אבל אתם מכירים אותן. כבר שנים אתם יודעים".

ועדת הפרס החליטה ביולי האחרון להעניק לאומן הוותיק את הכבוד הגדול ובנימוקי הזכיה היא ציינה כי "שלמה גרוניך היה הראשון להציף את סיפורה ותרבותה של יהדות אתיופיה ולהנגיש נתח שלם של תרבות יהודית שהייתה חבויה - לציבור הישראלי. בנוסף, חלק מכובד מהיצירה של גרוניך נוגעת במקורות היהודיים והישראלים. הוא השכיל לקדם את פועלו ואת הפרויקטים שלו באופן פורץ דרך, וראה בכך מפעל חיים".