אטרקציית משחקי הכדורסל: מעודדות לבושות בציצית

במעמד חצי גמר גביע המדינה בכדורסל, עלו להקת מעודדות כשלגופן גופיות ציצית, מה שעורר זעם גדול בקרב רבים. השרה רגב: "הנחיתי את מנכ"ל משרדי לפעול מול האיגוד". איגוד הכדורסל: "מתנצלים. מופע מסוג זה לא יחזור על עצמו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/02/18 13:13 כח בשבט התשעח

אטרקציית משחקי הכדורסל: מעודדות לבושות בציצית
מעודדות עם ציצית בהפסקות המשחקים, צילום: פלאש 90. רועי אלימה

שלב חצי גמר גביע המדינה בכדורסל שהתקיים אמש (שני), עורר עניין ומתח רב כשיותר מעשרת אלפים אוהדים מילאו את אולם מנורה מבטחים ביד אליהו. עם זאת, את הציבור הדתי הסעיר משהו אחר בדמות מפגני עידוד של מעודדות כשעל גופן ציציות.

מכבי תל אביב והפועל חולון גברו על מכבי אשדוד/באר טוביה והפועל ירושלים בהתאמה, בדרך למפגש הגמר שייערך ביניהן בסוף השבוע על גביע המדינה. צופים רבים, ביניהם דתיים לא מעטים, עודדו את קבוצותיהם אך דווקא מראה אחר הסב את תשומת לבם.

בזמן ההפסקות עלו מספר מעודדות לריקודי העידוד המסורתיים, אך הפעם ניסו המארגנים להיות יצירתיים והחליטו המעודדות ילבשו גופיות ציצית כחלק מאביזרי העידוד.

"מעודדות בציצית מרגש נכון?", כתבה אחת הגולשות בפייסבוק בציניות, "2.000 שנה חיכינו לרגע הזה שבו יהודיות ילבשו ציצית בעירום חלקי ויופיעו בפני זכרים מתלהטים ומלאי יצרים. איזה רגע היסטורי למדינת ישראל".

גולש אחר צייץ בחשבון הטוויטר שלו את התמונה וכתב: "זה לא 'הדתה' זה בזיון! מעודדות בחצי גמר גביע המדינה בכדורסל הולבשו בציציות".יש לציין כי המעודדות היו רקדניות של סטודיו "אקרוביט ענבל מאיו" ממודיעין-מכבים-רעות, אך מי שהיה אמון על האירוע כולו זה איגוד הכדורסל כמעליו משרד התרבות והספורט.

שרת המשרד, מירי רגב, התייחסה לאירוע ואמרה כי "הערכים שלנו וכבודנו לסמלים המכוננים שלנו לא עוצרים במגרשי הספורט. המדובר באירועי גביע המדינה, אירועים ממלכתיים בהווייתם וככאלה, יש לדאוג שהתכנים המופיעים בהם לצד המנון ודגל המדינה, מתחשבים ברגשות כלל הציבור".

לדבריה, "הנחיתי את מנכ"ל משרדי לפעול מול האיגוד כדי שמופעים פוגעניים כלפי ציבור כזה או אחר לא יעלו על המגרשים".

ממשרד התרבות והספורט נמסר כי הם "אינם אחראים לבחירת קטעי האמנות ולהקת המעודדות במשחקי גביע המדינה בכדורסל. שרת התרבות והספורט מירי רגב הנחתה את מנכ"ל משרדה לדון בסוגיה ולבחון כיצד איגוד הכדורסל פועל על דעתו הבלעדית ובוחר שלא להתחשב ברגשות חלק מהציבור שמעוניין לצפות במשחקים אלו ולגבש המלצות שיוגשו לשרה. בכוונת משרד התרבות והספורט לפעול אל מול האיגוד על מנת שמקרים אלו לא יישנו".

מאיגוד הכדורסל נמסר כי "אמש התקיימו משחקי חצי גמר גביע המדינה. לצערנו חלק מהציבור נפגע מהופעה של אחת מהלהקות שהופיעו בערב הזה, אנו מתנצלים על כך וכמובן שמופע מסוג זה לא יחזור על עצמו".

מנהלת הלהקה, ענבל מאיו, מסרה: "הנבחרת שלנו נבחרה להופיע במשחק בשל המקצועיות והאיכות של המופעים שלנו. בין השאר הופענו גם במופע חסידי. הבד שנלבש נועד לצורך אווירה בלבד. המופע הזה מאוד פופולרי בארץ ובקרב קהילות יהודיות בחו"ל ועולה במשך שנים רבות. מעולם לא קיבלנו עליו ביקורת וכמובן שמעולם לא היה בכוונתנו לפגוע ברגשות של אף אדם. בעקבות התגובות לא נעלה עם המופע הזה במשחק הגמר".