אחרי ראשל"צ וגבעתיים: מודיעין אישרה פתיחת עסקים בשבת

על רקע סערת חוק המרכולים, גם בעיריית מודיעין אישרו חוק עזר עירוני שיאפשר מסחר ביום המנוחה. ראש העיר חיים ביבס: "עלינו לעשות כל שנדרש כדי לאפשר לתושבים ולעסקים לפעול על פי צו לבם ומצפונם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/18 11:30 טו בטבת התשעח

אחרי ראשל"צ וגבעתיים: מודיעין אישרה פתיחת עסקים בשבת
מודיעין, צילום: ליאור מזרחי/פלאש 90

"אפקט הדומינו" שממנו הזהירו גורמים בציבור הדתי ובמערכת הפוליטית צובר תאוצה. אחרי שראשון לציון  וגבעתיים העבירו תיקונים לחוקי עזר שיאפשרו פתיחת עסקים בשבת, גם בעיריית מודיעין אישרו אמש (ב') תיקון דומה. 

ראש העיר ויו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, אמר כי "עלינו לעשות כל שנדרש על מנת לאפשר לתושבים ולעסקים בעיר לפעול על פי צו לבם ומצפונם כפי שהיה עד היום".

אתמול התחוללה סערה סביב חוק המרכולים, שמסמיך את שר הפנים שלא לאשר פתיחת עסקים בשבת ברשויות המקומיות. לאחר דיון סוער בוועדת הפנים של הכנסת, ביקשה הקואליציה להעלות את החוק להצבעה בקריאה שנייה ושלישית. במהלך הדיון התעמת ביבס עם כמה חברי כנסת והוצא מחדר הוועדה.

בסופו של דבר ההצבעות נדחו לשבוע הבא מכיוון שלא הושג הרוב הדרוש להעביר את החוק. במהלך ניסיונותיה להשיג את הרוב, נתקלה הקואליציה בסירובה של האופוזיציה להתקזז על קולו של ח"כ יהודה גליק, שנאלץ להיעדר בשל פטירת רעייתו, מה שחולל סערה בפני עצמה שכללה האשמות הדדיות.