אחיו של אברה מנגיסטו ל'כיפה': "מתפלל לקב"ה שיתן לו כוח להחזיק מעמד"

אילן מנגיסטו יגיע היום (ה') לירושלים לעצרת המיוחדת, שמארגנים תלמידי ישיבת אמי"ת נחשון, למען השבת אחיו משבי חמאס. אחד מהתלמידים שיזמו את האירוע: "אדם ממוצע ברחוב לא יודע מי זה אברה מנגיסטו, אני בטוח שזה המצב גם בציבור הדתי. לא פוסל שמדובר במידה מסויימת של גזענות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/12/17 12:15 יט בכסלו התשעח

אחיו של אברה מנגיסטו ל'כיפה': "מתפלל לקב"ה שיתן לו כוח להחזיק מעמד"
חבריו של ארד מנסים לשחררו. מנגיסטו, צילום: צילום מסך מיוטיוב

קרוב ל-1200 ימים עברו מאז שאברה מנגיסטו חצה את הגבול לרצועת עזה ונשבה על ידי מחבלי חמאס. על רקע תחושתם כי הציבור הישראלי מתעלם מהיעדרותו, לא מספיק מכיר אותו ופועל למענו, החליטו תלמידי ישיבת אמי"ת נחשון במטה יהודה לכנס היום (ה') עצרת למען השבתו לישראל בגן סאקר בירושלים".

אני וחבר נוסף יזמנו את הרעיון", מספר ל'כיפה' יונתן המבורגר, תלמיד כיתה י' בישיבה שמוסיף כי ההזמנה לעצרת מיועדת "לציבור הדתי וגם לציבור הרחב".

מטרת היוזמה לדבריו היא לעורר את המודעות שישנו עוד אזרח המוחזק בעזה ושכמעט לא מדברים עליו, "אם תשאל אדם ממוצע ברחוב מי זה אברה מנגיסטו אף אחד כמעט לא ידע. את גלעד שליט בזמנו כולם הכירו וכך גם היום הרבה מאוד מכירים את הדר גולדין ואורון שאול".

הוא דיבר אתי ואני בהחלט מתכוון להגיע כי זו יוזמה מאוד ברוכה", אומר אילן גשאו מנגיסטו, אחיו של אברה, על ההיוזמה של יונתן וחבריו לישיבה. לדבריו, משפחתו שמחה על קיום האירוע מאחר וגם הם מרגישים שהם לא מקבלים מספיק חשיפה, "לצערי יש ארבע משפחות שחוות את הסיפור הזה ועוברות את אותו הסבל. אבל אח שלי חי ועוד מעט יעברו שלוש וחצי שנים ואנשים כמעט ולא מכירים את הסיפור שלו וזה מאוד עצוב".

כזכור לפני כחודש נערכה עצרת תפילה בכותל המערבי למען החיילים החטופים הדר גולדין ואורון שאול הי"ד. בקרב חלקים מהציבור הדתי לאומי זעמו על כך ששמו של מנגיסטו כלל לא עלה בפרסומים ובתפילות שהתקיימו.

אילן לא ממהר לקחת את היעדר המודעות למצבו של אחיו רק למקום של גזענות עקב מוצא המשפחה מהעדה האתיופית, "גזענות זו לא הסיבה העיקרית יש סיבות וגורמים נוספים כמו מחסור במשאבים וחוסר חשיפה תקשורתית והכל ביחד מוביל לזה שהוא כבר שלוש וחצי שנים בשבי". על ההתמודדות של המשפחה הוא מציין כי "ההורים שלנו עוד יותר מתוסכלים מאיתנו מכיוון שהם מאוד תמימים ולא מבינים כיצד אנשים מחזיקים מישהו שעבר בטעות את הגבול, והם גם לא מבינים מדוע הממשלה לא מחזירה אותו. בראיה שלהם זה צריך להיות פשוט".

מנגיסטו בצעירותו

מנגיסטו בצעירותוצילום: באדיבות המשפחה

ליונתן, על אף גילו הצעיר, הסיבות לזה שהציבור לא כל כך מתעסק בסיפורו של מנגיסטו יותר בהירות, "יש משקל לזה שהוא לא חייל כמו השלושה, אך בזהירות אני גם לא פוסל שמדובר במידה מסויימת בגזענות". יונתן מציין כי הוא וחבריו מעוניינים "לחזק את המשפחה ולהכניס למודעות הציבורית שיש אזרח ישראלי חי שנמצא בשבי חמאס כבר כל כך הרבה זמן. אני בטוח שגם בציבור הדתי לאומי לא זוכרים ולא מתייחסים לאברה כפי שהיה בזמנו עם גלעד שליט".

עוד הוא מדגיש שהם לא מעוניינים שיווצר לחץ על הממשלה במובן המקובל כשמדברים על חטופים, אנחנו לא קוראים לעסקאות או דברים מהסוג הזה ואנחנו גם לא רוצים שהעצרת תהיה בעלת גוון פוליטי ולכן סירבנו לבקשת חברי כנסת ואישי ציבור שרצו להופיע באירוע".

אילן מקווה שאירועים מן הסוג הזה, כמו שיזמו בישיבת אמי"ת נחשון, יובילו להגברת המודעות ולסלילת דרכו של אחיו בחזרה לביתו. בינתיים הוא אומר "אני מתפלל לקב"ה שיתן לו כוח להחזיק מעמד כל יום. אני מתאר לעצמי שלהיות בחדר סגור לבד זה קשה מאוד עך אחת כמה וכמה ששלוש וחצי שנים שהוא נמצא שם לבד בלי פנים מוכרות ובטח במצבו הבריאותי והנפשי".

הסטיקר לקראת העצרת

הסטיקר לקראת העצרתצילום: אמי"ת

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן