אזריה ויתר על ערעור נוסף, פנה לרמטכ"ל בבקשה להקלה בעונשו

הלוחם לשעבר שנידון לשנה וחצי מאסר וערעורו נדחה על ידי בית הדין הצבאי, החליט ללכת בעצת משפחתו לכיוון המתקת העונש באמצעות בקשה שנשלחה לרב אלוף איזנקוט שאמר לפני מספר ימים כי  "אם יבחר סמל (מיל') אזריה להגיש בקשה להקלה בעונש, היא תישקל בכובד ראש"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/08/17 16:35 יא באב התשעז

אזריה ויתר על ערעור נוסף, פנה לרמטכ"ל בבקשה להקלה בעונשו
אזריה על אזרחי לפני הכרעת השופטים, צילום: פלאש 90. אבשלום ששוני

הלוחם לשעבר אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל פצוע בחברון, החליט לוותר על הגשת ערעור נוסף ופנה היום (חמישי) לרמטכ"ל בבקשה שיקל בעונשו.

לאחר שהתייעץ עם בני משפחתו פרקליטיו, החליט אזריה שלא לנצל את זכותו להגיש ערעור לבית המשפט העליון וללכת לכיוון בקשת החנינה. מסביבתם של המשפחה נמסר כי מטרת המהלך היא לסיים את הפרשה בהקדם, זאת כדי שבני המשפחה יוכלו לחזור למסלול חייהם הרגיל כמה שרק ניתן.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט

הרמטכ"ל גדי איזנקוטצילום: פלאש 90

בתחילת השבוע דחה בית הדין הצבאי לערעורים בקריה את ערעורו של אזריה והותיר את עונשו על 18 חודשי מאסר. עם מתן גזר הדין צייץ שר הביטחון אביגדור ליברמן, בחשבון הטוויטר שלו והמליץ לבני המשפחה לפנות לרמטכ"ל במקום להגיש ערעור, "אני מבקש ממשפחת אזריה לא להגיש ערעור נוסף ולפנות לרמטכ"ל בבקשת חנינה. אין לי ספק כי הרמטכ"ל יתחשב בכל הנסיבות הקשות ובהיותו חייל מצטיין".

הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט התייחס לפני מספר ימים לנושא ואמר כי  "אם יבחר סמל (מיל') אזריה להגיש בקשה להקלה בעונש, היא תישקל בכובד ראש, תוך בחינת מכלול השיקולים הנוגעים בדבר ומתוך מחויבותי אך ורק לערכי צה"ל, ללוחמיו ולמשרתיו".