אושר בכנסת: בקרוב פקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל

חוק אוניברסיטת אריאל, המכפיף את המוסדות האקדמים בשומרון למל"ג, עבר בקריאה שנייה ושלישית. בנט: "סטודנטים ביהודה ושומרון לא יופלו יותר לעומת סטודנטים בתל אביב". מועלם רפאלי: "הפקולטה לרפואה בשומרון תצמיח מקרבה רופאים חדשים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/02/18 06:40 כח בשבט התשעח

אושר בכנסת: בקרוב פקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל
אוניברסיטת אריאל, צילום: גדעון מרקוביץ/פלאש 90

"חוק אוניברסיטת אריאל" אושר אמש (שני) במליאת הכנסת לאחר שעבר בקריאה שנייה ושלישית. בכך יוכפף המוסד האקדמי שבשומרון, כמו מוסדות אקדמים אחרים שבאיו"ש, תחת המל"ג.

החוק, שהוא פרי יוזמתם של ח"כ שולי מועלם רפאלי ושר החינוך נפתלי בנט, מחיל את החוק הישראלי על אוניברסיטת אריאל ומאפשר לה להקים פקולטה ללימודי רפואה.

56 חברי כנסת הצביעו בעד החוק, כולל חברי יש עתיד, לעומת 36 שהתנגדו לו. השר בנט התייחס להצבעה ואמר: "אנחנו עושים היסטוריה היום. סטודנטים ביהודה ושומרון לא יופלו יותר לעומת סטודנטים בתל אביב. הצלחנו לעשות מה שעשרות שנים לא הצליחו. הגענו כדי ליישם את המדיניות לשלמה נבחרנו ואת זה אנחנו עושים. היום תם עידן, לא עוד סטנדרט כפול לסטודנטים ביהודה ושומרון לעומת שאר הארץ. לא יהיו יותר בנים חורגים בהשכלה הגבוהה. האפליה נגמרת.

בכלל יש אנומליה ביחס ליהודה ושומרון, אתם יודעים למשל שחוק הנגשה לנכים לא חל ביהודה ושומרון? חוק לניצולי שואה גם לא חל? למה בן אדם צריך להיות מופה רק מחמת מקום מגוריו? אני לא זוכר שהוא משלם פחות מסים או עושה פחות מילואים. כל הזמן מתפלאים שבאנו למשול ולקדם את מה שאנחנו מאמינים בו".

בנט בישיבת סיעה

החוק עבר. אריאל בנט ומועלםצילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ מועלם רפאלי הוסיפה כי "החוק לביטול מל"ג יו"ש מסיר את החסמים הבירוקרטים שמנעו עד כה את הקמת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל. מערכת הבריאות בישראל משוועת לרופאים נוספים והפקולטה לרפואה בשומרון תסייע במתן מענה לדרישה ותצמיח מקרבה רופאים חדשים".

לדבריה, "החוק החדש יאגד את כלל הסטודנטים בישראל בכל המוסדות להשכלה גבוהה תחת גוף סטטוטורי אחד ותחת אותם קריטריונים ותהליכי פיקוח ואישור של תארים אקדמיים. מזל טוב לאוניברסיטת אריאל , למכללת הרצוג ולמכללת אורות. תודה לשר נפתלי בנט ולח"כ יעקב מרגי על שיתוף פעולה פורה ומוצלח".