אושר בועדת החוקה: הצעת חוק להסרת אתרי אינטרנט פוגעניים

לפי הצעת החוק ספקי האינטרנט יחוייבו לחסום את הגישה לאתרים המעודדים זנות, הימורים בלתי חוקיים, רכישת סמים ופעילות טרור. השרה שקד: "זה המקום שבו על הממשלה לקחת את המושכות ולומר 'עד כאן'". ח"כ כהן פארן: "חוק שנותן כלים דרקוניים לרשות המבצעת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/07/17 09:31 י בתמוז התשעז

אושר בועדת החוקה: הצעת חוק להסרת אתרי אינטרנט פוגעניים
ייחסמו אתרים פוגעניים, צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90

אינטרנט בלי אתרי זנות והימורים בלתי חוקיים, כך קבעה אמש (שני) ועדת החוקה של הכנסת בניסיון להגביל גישה לאתרים המעודדים פעילות שנתפסת כבלתי מוסרית ובלתי חוקית.

הצעת החוק היא הקדמה ל-"חוק הפייסבוק" שנועד להילחם בתופעות הסתה, ביוש ופעולות עברייניות אחרות שנעשות מידי יום ברשת וברשתות החברתיות.

מטרת החוק שהוצע בועדה, היא לצנזר ולהקשות את הגישה לאתרים המאפשרים הימורים בלתי חוקיים, רכישת סמים, עידוד זנות ופדופיליה וכן לאתרים של ארגוני טרור. לפי ההצעה ספקי האינטרנט יחוייבו לחסום את את האפשרות לגלוש באתרים אלה. כמו כן, כדי למנוע פגיעה גורפת גם באתרים שנחשבים "כשרים", כל חסימה תינתן באמצעות צו שופט בית־משפט מחוזי.

 

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, אמר: "צעד ענק. במדינת ישראל קיים מצב הזוי שלפיו למשטרת ישראל אין סמכות להגביל או לחסום גלישה לאתרי אינטרנט המעודדים עבירות פליליות או מבצעים אותן". שרת המשפטים איילת שקד שיבחה גם היא את הצעת החוק ואמרה: "במקום שבו חופש הביטוי משמש לפגיעה בחיי אדם ולניצולם או לשימוש פלילי אחר, זה המקום שבו על הממשלה לקחת את המושכות ולומר 'עד כאן'".

 

לעומתם, בשמאל פחות התחברו להצעה. ח"כ תמר זנדברג ממרצ הסתייגה ואמרה: "יש לנו קושי עם העיקרון שבו מתנהל דיון במעמד צד אחד והציבור מיודע בדיעבד. ייתכן שייעלמו אתרים כמו הימורים על הבחירות בארה"ב או אתרים שהם שמאלניים מדי. מי יכול לטעון בשם הציבור?". ח"כ יעל כהן פארן מהמחנה הציוני הזהירה כי "מדובר על חוק שנותן כלים דרקוניים לרשות המבצעת. השאלה היא איפה עובר הגבול".