אורי אריאל: "אם לא רוצים אותנו נתארגן לרוץ לבד"

השר אורי אריאל מודיע שפניו לשלום, אחדות ואיחוד בין מפלגת הבית היהודי לאיחוד הלאומי, מבקש להגיע להידברות רצינית, לא פוסל ריצה בנפרד ומסביר את הצורך במפלגתו בריצה המשותפת: "תסתכל למשל על מתווה הכותל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/17 10:15 י בתמוז התשעז

אורי אריאל: "אם לא רוצים אותנו נתארגן לרוץ לבד"
בדרך לפילוג? בנט ואריאל, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

אחרי ההודעה של יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט כי לא ישריין יותר מקומות לאיחוד הלאומי ולא תהיה ריצה משותפת שר החקלאות אורי אריאל, מסביר בראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב' את המצב הנוכחי בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי:

"אנחנו כרגע עושים כל מאמץ שהאחדות תישאר כי גם מבחינה ערכית וגם מבחינה אלקטוראלית, אנחנו אכן פנינו לשר בנט שנשב ונדבר אחרי שנתיים וחצי בצורה מסודרת ולא בפגישות פה ושם שלא היו מכוונות להגיע לתוצאה". 

בתגובה להזמנה של בנט את אריאל וסמוטריץ' להתמודד בפריימריז של הבית היהודי אמר אריאל: "נפתלי אני מאוד מעריך אותך, יש לך כישורים מצוינים והוכחת את זה אבל מעולם לא ביקשנו ממך שריון או להתמודד בפריימריז אלא ביקשנו ממך להתאחד בין שתי מפלגות לסיעה אחת בדיוק כפי שזה היום. למה צריך את האיחוד הלאומי? תסתכל למשל על מתווה הכותל, תבדוק איך נראית השבת בעיני אנשים כאלה ואחרים כולל אצלך, ותבדוק למשל מה אומרים על חוק הגיור כן או לא. יש הבדלים והם צריכים לבוא לידי שיח".

 

אריאל, כמו סמוטריץ' חזר על המסר לפיו אינו מבקש שריונים אלא ריצה משותפת של שתי מפלגות: "אני אומר בצורה ברורה: יש לנו מפלגה שנקראת האיחוד הלאומי. תאר לך שראש הממשלה קורא לליברמן לחבור לסיעה אחת. היו דברים מעולם. מה, הוא אומר לו תתמודדו אצלי בפריימריז? עם כל הכבוד לשר בנט, זו תשובה שבמקרה הטוב, אני אומר, שאינה במקומה. ואין לי עניין להחריף, ההפך, יש לי עניין להידברות.

 אני לא מסכים שמישהו יודיע לנו הודעות. זה לא חברי. אפשר לעשות את זה בישיבה מסודרת. יש הבדלים אי אפשר לטשטש את מתווה הכותל שיש הבדלים".

"שריונים זה מה שנעשה למגל ולאוחנה, וקידם אשה אחת על חשבון רעותה". הבהיר אריאל את ההבדל מבחינתו, "זה שריונים של יו"ר המפלגה, המרכז אישר לו חוקה שמאפשר לו לעשות דברים כמעט ללא מיצרים, זה דבר אחד. הסכם בין שתי מפלגות יש גם דרך, גם אידיאולוגיה וגם מקומות ורוצים להשפיע. אנחנו דורשים שיהיה קודם כל דיון מהותי. חצי מהכנסת לא עושה פריימיז. לדעתי, בצדק כי פריימריז זה דבר מושחת". 

בתשובה לשאלה מה דעתו על האמירה המשתמעת מדבריו של בנט כי אם לא ירוצו דרך הבית היהודי הוא לא רוצה אותם אמר אריאל: "בבקשה, אם זו תהיה המסקנה, אני עומד על זה שנדבר קודם, נשב ונחליט אנחנו יודעים שזו יכולה להיות אפשרות כי הוא מתדרך הרבה עיתונאים יכולים לקחת את זה בחשבון ונתארגן לרוץ לבד. פעם אחת רבים מהמומחים בתקשורת ניבאו שלא נעבור את אחוז החסימה. אני יודע שאחוז החסימה עלה אבל אנחנו לא שם. אנחנו לא שם כי האופציה היא לאחדות כמו שאנחנו היום".