אוהבים בחינם: "לקבל על עצמך משהו שיכול להשתלב בקלות בחיי היומיום"

כהורים לילדים קטנים, הבינו נעה ונעם גלבוע כי לא מעט מוצרים שנרכשים בסכומים גדולים מהר מאוד מוצאים את דרכם למחסן מחוסר שימוש. לכן הם החליטו להקים מאגר גדול של מוצרי תינוקות שאליו יוכלו אנשים לתרום וגם להיתרם. והכל לזכרו של בנם יוחאי

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/07/17 15:56 ח באב התשעז

אוהבים בחינם: "לקבל על עצמך משהו שיכול להשתלב בקלות בחיי היומיום"
אוהבים בחינם, מוצרי תינוקות ופעוטות, צילום: באדיבות המצלם

חסד בכמה שורות

נעה ונעם גלבוע ממשואות יצחק, הקימו יחד עם בני משפחתה של נעה מיזם חברתי בשם גי"ל, שמקבץ תרומות של מוצרי תינוקות ופעוטות למאגר אחד גדול.

במוצרים שנאספו נעזרים הורים לילדים קטנים שבעזרת המלאי שמנוהל בהתנדבות על ידי משפחת גלבוע, יכולים להשתמש בעגלות, טרמפולינות, מנשאים, כסאות בטיחות ועוד ולהחזיר אותם בתום השימוש. כך הם אינם צריכים להשקיע כספים רבים במוצרים שמשך השימוש בהם הוא קצר יחסית.

לדברי נעה רעיון המיזם הוא פשוט, "כל אחד יכול לקבל מה שהוא זקוק לו ולתת בתמורה מוצר אחר שאין לו עוד צורך בו וכך גלגל הנתינה ממשיך.ניתן גם להשאיל לתקופה קצרה תמורת פיקדון".

מקימת המיזם, נעה גלבוע

מקימת המיזם, נעה גלבועצילום: נתי גולן

כיצד הכל התחיל?

לאחר לידת בנם הרביעי, ניסתה נעה להימנע מקניית ציוד שישמש את תינוקה לזמן קצר בלבד. לכן היא ניסתה להיעזר בציוד של בני משפחה וחברים.

בהמשך היא החליטה לפתח את המיזם ולהרחיבו למעגלים רחבים יותר, לזכרו של בנה השני יוחאי שנפטר במוות בעריסה בהיותו בן שנה וחודש, לפני כשמונה שנים. היא תרמה מציודה האישי ופרסמה בפייסבוק את הרעיון שהגתה, כך שאנשים פשוט החלו לתרום ציוד שאינם צריכים ובמקביל השאילו דברים אחרים שהיו צריכים.

מעגל החסד

מאז שהחל הפרוייקט לפני כשנתיים נתרמו מאות מוצרים, שבהם נעזרו מאות משפחות שנכנסו למעגל התורמים והנתרמים

יוחאי גלבוע ז"ל שהמיזם הוקם לזכרו

יוחאי גלבוע ז"ל שהמיזם הוקם לזכרוצילום: באדיבות המשפחה

סיפור בלתי נשכח

"מישהי פנתה אלי ואמרה שהיא צריכה עגלת תאומים לעוד חודש בערך. עניתי לה שאין לנו כרגע אבל עד אז בעזרת השם יהיה. בהמשך פנתה אלי דרך פייסבוק בחורה וראיתי שהיא גרה בניו יורק ובהתחלה לא הבנתי למה היא פונה אלי, אחרי שיחה איתה הבנתי שהיא באה לביקור קצר ושהיא מתכוונת לקנות עגלה ואז להשאיר לנו את העגלה. תמיד אהבתי לעזור לאמהות להבין איזה עגלה הכי מתאימה לצרכים שלהן, והמלצתי לה על עגלה שחשבתי שתתאים לה ועולה חצי מהסכום שהיא התכוונה מראש לקנות ולתרום. כשהיא הגיעה לארץ היא הלכה לקנות את העגלה התקשרה והודיעה לי שהעגלה כל כך מוצלחת שהיא לוקחת אותה איתה לניו יורק וקונה לנו אחת נוספת, עגלת התאומים"

עצה לאהוב בחינם

"לקבל על עצמך משהו שיכול להשתלב בקלות בחיי היומיום, או שדורש מאמץ קטן יחסית כך שתוכל להחזיק מעמד ולהמשיך בנתינה. והכל תמיד יכול להתחיל בלחייך למישהו אחר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן