אוהבים בחינם: "יהיו כאלה שיקראו למעשה הזה חסד. אני קוראת לזה דרך חיים"

חיילים רבים ששמרו ליד ציר המתפללים בחברון, יכולים להעיד על ורד ופאול פורת שהצליחו להמתיק את משמרתם עם קפה ועוגיות, להשביע את רעבונם עם מרק חם, ובעיקר לחמם את ליבם

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/07/17 17:45 כט בתמוז התשעז

אוהבים בחינם: "יהיו כאלה שיקראו למעשה הזה חסד. אני קוראת לזה דרך חיים"
ורד ופאול פורת, צילום: באדיבות המצולם

חסד בכמה שורות

ורד (59) ופאול (61) לא מכנים את מעשיהם כחסד. אך עבור החיילים הרבים שעברו במהלך השנים בעמדת 'שער הפשפש', המחבר בין קרית ארבע למערת המכפלה, אין בכלל שאלה.

מידי ערב שבת הם זוכים לטעום מרק חם וביתי, ולמחרת מתפנקים בקפה ועוגיות שממתיקות להם את המשמרת. בני הזוג פורת מציינים כי לאכזבתם, יש חיילים שדוחים בנימוס את קבלת המטעמים מאחר ונאסר עליהם להתכבד במעשי ידי המתיישבים, אך כפי שבני הזוג אומרים: "התפקיד שלנו לתת. אם החייל יאכל או ישתה זה כבר העניין שלו".

כיצד הכל התחיל?

"לפני הרבה מאוד שנים", אומרת ורד ומסבירה שהמסורת החלה "פשוט מהרגישות שלנו לחיילים שלנו".

מעגל החסד

ורד מציינת כי הם מעולם לא אמדו את היקף המעגל, אך חישוב גס מלמד כי במהלך השנים אלפי חיילים זכו ביד אחת לאחוז את הנשק וביד השניה את הקפה או המרק החם שבני הזוג פורת הקפידו להגיש להם.

מכתב התודה של החיילים

מכתב התודה של החייליםצילום: באדיבות המצלם

סיפור בלתי נשכח

"באחת השבתות, שאל אותי אחד החיילים לשמי, אז עניתי לו מבלי להבין את פשר השאלה". מספר שבועות לאחר מכן, הגיעה בדואר חבילה וכשפתחנו אותה גילינו להפתעתנו הגדולה קופסת שוקולד עם מכתב תודה מאותו חייל וחברו ששמרו באותה משמרת".

שני החיילים הודו לפורת על האירוח החם וכתבו כי הארוחות שהביאה להם "ערו לנו להעביר את השמירות בכיף" ונתנו להם "תחושה של ביתיות".

עצה לאהוב בחינם

"אדם צריך לקום בבוקר ולא לומר לעצמו שהיום הוא יעשה מעשה חסד, אלא לחשוב: מי זקוק לעזרה. צריך להיות קשובים לסביבה, להיות רגישים לאנשים שסביבנו ולצרכים של האחר. יהיו כאלה שיקראו למעשה הזה חסד. אני קוראת לזה דרך חיים".