אוהבים בחינם: "אנו מחוברות יחד במעגל אחד אינסופי של נתינה וקבלה"

איילת בסך הכל רצתה לאסוף כמה חפצים לתרומה אצלה בבית, אבל המיזם התרחב והתפשט בכל הארץ. כיום המיזם מסייע לנשים רבות, מנערות בסיכון ועד קשישות, ומביא להן יופי וצבע לחיים

חדשות כיפה יעל צלניק אבנרי 18/07/17 16:52 כד בתמוז התשעז

אוהבים בחינם: "אנו מחוברות יחד במעגל אחד אינסופי של נתינה וקבלה"

איילת קולט (34) ממושב עמינדב שליד ירושלים, מאמינה מאוד בערבות הדדית בין נשים והמיזם שלה מחבר בין נשים מכל שכבות החברה. כיום היא ושותפותיה מפעילות 30 מתנדבות בכל הארץ, וכל זה מוקדש לזכר אמה.

חסד בכמה שורות

מעגלי חן הוא מיזם התנדבותי-חברתי שמטרתו לאפשר לנשים מרחבי הארץ לתרום אביזרים (אקססוריז) ותכשיטים משומשים לנשים במוסדות שונים, לנערות בסיכון ולקשישות. 


"מעגלי חן מייצגת בעיניי את התחושה כי אנו מחוברות יחד במעגל אחד אינסופי של נתינה וקבלה.  אני מאמינה כי מעגל הנתינה הוא מתמשך, ואישה שמעניקה תמיכה רגשית או פיזית לאישה אחרת בזמן מסוים, יכולה למצוא את עצמה בנקודה אחרת במעגל לאורך השנים ולאורך התקופות - מקבלת תמיכה פיזית או רגשית מאישה אחרת, ולעתים אנו נמצאות במעגל הן כמקבלות והן כמעניקות- בו זמנית.

מעגלי חן מסמל עבורנו את החן והיופי שאפשר להעניק אחת לשניה, אם בחומר ואם ברוח. לתת צבע יפה, ריח נעים, מצב רוח טוב ותחושה של "שבט נשי": שאנו, והנשים סביבנו רוצות בטובתנו ורוצות להעניק אחת לשניה את הדברים הטובים שיש לעולם להציע, אם וכאשר כל אחת בוחרת לקחת. הרעיון הזה דיבר אל הרבה נשים והן נרתמו בשמחה לקחת חלק במיזם. כמו כן, העיקרון של מסירת חפצים שאינם בשימוש אצלנו אך יכולים לשמח מאוד אישה אחרת, נותן השראה לנתינה שלא דורשת מאמץ גדול, וגם מתיישב עם התפיסה של ערבות הדדית וקיימות".

כיצד הכל התחיל?

"מיזם מעגלי חן התחיל כרעיון קטן ומקומי: היה יריד של תרומת מוצרים לאחת העמותות, וריכזתי אצלי איסוף בעבור היריד. כמה חברות לא הספיקו להעביר לי דברים בשביל האיסוף, ולכן חשבתי להכין אצלי קופסה וכל חברה שתרצה תביא אתה תרומה לכשיהיה איסוף בפעם הבאה. משם כבר התפתח הרעיון לפנות למוסדות בעצמנו ולהציע להן את החפצים במקום איסופים כלליים. 

המיזם מוקדש לזכר אמא שלי שנפטרה לפני 15 שנה, אסתר קולט (בת שרה). לאמא היה בבית גמ"ח בגדים שכונתי שנשים העבירו אליו בגדים, והיא הכינה שקיות לכל משפחה, לפי המידות של הילדים, מותאם לכל אחד לפי צרכיו, והכל בשקט ובצנעה ועם אנרגיה טובה. נשים פנו אליה גם להתייעצויות ושיתופים". 

אביזר שנתרם על ידי מעגלי חן

מוסיף יופי צילום: באדיבות איילת קולט

מעגל החסד

"כיום ישנן נקודות איסוף ברחבי הארץ, שבהן ניתן לתרום אביזרי אופנה לנשים ונערות. לאחר מיון, החפצים נמסרים ליעדם במוסדות שונים בארץ בהתאם לצרכי המוסד. פועלות אצלנו כ-30 מתנדבות שאחראיות על נקודות איסוף - "נקודות חן". המיזם אומץ על ידי מלי- מרכז לאזרחים יוזמים, ומשם הוא גדל והתפתח. יחד איתי מנהלת את המיזם נעמי דרור, שיצרה מערך מתנדבות שהולך ומתרחב מיום ליום, והזניקה את המיזם קדימה ברגישות וחכמה ותרמה רבות מהידע המקצועי שלה. ולאחרונה הצטרפה אחותי, מוריה ליס, שאחראית על תיאום וקשר עם המוסדות השונים". 

סיפור בלתי נשכח

"רגע מרגש במיוחד שנחרט לי בזיכרון היה במסירה הראשונה של המיזם שהיה בחיתוליו. ראיתי את השמחה על פני האחראית שקיבלה את התרומה ואמרה שהיא תכין מזה חבילות שי לכבוד ראש השנה לנשים. מבחינתי זה היה רגע שבו הבנתי שקורה כאן משהו מיוחד".

עצה לאהוב בחינם

"נקודת אור קטנה יכולה להניע אדוות רבות. כל מעשה קטן הוא משמעותי ויוצר השפעה גדולה, גם אם אנחנו לא רואים את כל התמונה באותו רגע".

 

חפשו בפייסבוק "מעגלי חן" , Maagaley.Chen@gmail.com

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן