אדלשטיין על נתניהו: "השתגע. מתוסכל שהוא לא זוכה להכרה שהוא ראוי לה"

יו"ר הכנסת נשמע בשיחה סגורה כשהוא מותח ביקורת על התבטאויות ראש הממשלה, "זו התנהלות שאני מודה שהיא קצת בעייתית". בנוסף הוא אמר על חברי מפלגתו, "הייתי מאוד שמח אם מחצית הסיעה תלך לבית. אם נמשיך בדרך הזו - נהיה באופוזיציה".

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/18 09:05 יב בשבט התשעח

אדלשטיין על נתניהו: "השתגע. מתוסכל שהוא לא זוכה להכרה שהוא ראוי לה"
לא אוהב את הדברים של נתניהו? אדלשטיין וראש הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין מהליכוד, סבור שהתנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו עשויה להפיל את ממשלתו, כך עלה מהקלטת שיחה סגורה שלו שפורסמה הבוקר (ראשון) ב'כאן 11'.

"אני חושב שהליכוד בבעיה חמורה", הוא אמר ביחס להרכב מפלגתו בכנסת, "הייתי מאוד שמח אם מחצית הסיעה תלך לבית. אם נמשיך בדרך הזו - נהיה באופוזיציה".

על התבטאויות נתניהו הוא אמר כי "זו התנהלות שאני מודה שהיא קצת בעייתית. כשהוא מדבר כראש הממשלה אף אחד לא מפריע לו. ברגע שזה הופך ל'אתם אבל', 'אתם חמוצים' - אז מתחיל כל הבלגן וחבל שזה ככה". כשהוא נדרש לנתח את דברי ראש הממשלה הוא אמר כי "הוא מושפע מטראמפ, שאמר שאם הוא יירה במישהו - הדבר יוסיף לו קולות".

עניין נוסף שאדלשטיין מתח עליו ביקורת הוא אי מינוף הצהרת ארה"ב על ירושלים כבירת ישראל,"הצהרת טראמפ, בנושא מעמדה של ירושלים והעברת השגרירות, פוספסה בגלל שלא נעשתה עבודת מטה מסודרת".

לטענתו, הדבר קרה מאחר ו"אין במדינה שר חוץ, והנשיא וראש הממשלה נמצאים בנתק מוחלט". בהמשך הוא אמר כי "נתניהו השתגע - הוא מתוסכל מכך שהוא עובד קשה בזירה הבינלאומית, ולא זוכה להכרה שהוא ראוי לה". 

כזכור, בחודש אוקטובר האחרון, בפתח מושה הכנסת, נשא נתניהו נאום שזכה לכינוי "נאום החמוצים", שבו הרבה לתקוף את מבקריו השונים שלדעתו מתעלמים מהישגי ממשלתו. "תעשיית הדכדוך עדיין קיימת ויש לה נציגים מכובדים בבית הזה ובתקשורת", הוא אמר בית היתר והוסיף כי "לאחרונה יש חידוש, ענף חדש - ענף החמוצים. פעם טיפחו אתרוגים היום הם עברו לחמוצים. קשה לכם החמוצים".