תושבים מוחים: 'קול אישה' בעפרה

מחר (ה') יופיע אברהם טל בעפרה והרוחות ביישוב סוערות. מסתבר שלחלק מהתושבים מפריעה העובדה שלזמר תתלווה גם זמרת, "זה לא הגיוני שבישוב דתי לא כל הציבור יוכל להגיע". מועצת בנימין: "נותנים שירותים לכלל צעירי בנימין על גווניהם השונים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/06/17 16:42 ד בתמוז התשעז

תושבים מוחים: 'קול אישה' בעפרה
אברהם טל בהופעה, צילום: פלאש 90. יוסי זליגר

אברהם טל יודע שמחר (חמישי) באמפי של עפרה הוא יפגוש, בהופעה המיוחדת לפתיחת הקיץ, קהל רב ששמח על בואו. מה שהוא אינו יודע, זה שביישוב מתנהל ויכוח עז על כוונתו של הזמר לצרף להופעה זמרת ליווי.

במודעה שנתלתה בעפרה נכתב באלמוניות כי "ביום חמישי הקרוב תתקיים הופעה של אברהם טל, אנו מדגישים כי הוא יופיע עם זמרת ולדעת כל הפוסקים דבר זה מנוגד להלכה לחלוטין".

בהמשך כתבו האנשים הבלתי מזוהים כי לא יתכן שמפני שהם שומרים את ההלכה, הם לא יוכלו לקחת חלק בהופעת תחילת הקיץ. "הנוער והתושבים דורשים צדק", כך נחתמה המודעה.

מתנגדים לשירת זמרת. המודעה בעפרה

מתנגדים לשירת זמרת. המודעה בעפרהצילום: באדיבות המצלם

אחד התושבים ששוחח עם 'כיפה', זעם על הדברים ואמר כי רבים מתושבי היישוב כועסים על תוכן המודעה ובמיוחד על כך שהיא נכתבה באנונימיות. "אם היה מדובר בהופעה פתוחה לכולם הדרישה להתחשבות הייתה מובנת יותר, אך מאחר שמדובר בהופעה בתשלום לא מכריחים אף אחד לשמוע".

יש לציין כי את ההופעה, שפתוחה בכפוף לתשלום לתושבי בנימין בכללותם, יזם מרכז צעירי בנימין המשתייך למועצה האזורת, ממנה נמסר כי "ההופעה המדוברת היא אירוע של מרכז צעירי בנימין השייך למתנ"ס בנימין. המרכז נותן שירותים לכלל צעירי בנימין על גווניהם השונים. רק לפני שבועיים קיים מרכז הצעירים הופעה של ישי ריבו בבית חורון שלא לקחה בו חלק אף זמרת".

לדברי אנשי המועצה, "המופע המיועד של אברהם טל נעשה בשיתוף עם הישוב עפרה ותואם עם רכזת התרבות של הישוב. הזמרת שתופיע בו לא תשיר לבד אלא רק תצטרף בקטעים מסוימים לזמר אברהם טל".

על אף פניית 'כיפה', טרם נתקבלה תגובה מהיישוב עפרה.