אביחי בוארון ל'כיפה': "יש גורמים שיעשו הכל כדי לעכב את הקמת עמיחי"

ראש מטה המאבק לשעבר התייחס לטענות לפיהן המבנים שמוקמים עבור עקורי עמונה נבנים על קרקע פלסטינית פרטית, "קשקוש. חברים, קצת קשר למציאות". המועצה האזורית בנימין: "מדובר במבנים יבילים שיעברו לעמיחי כשיתקבל אישור ממדינת ישראל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/12/17 13:59 כו בכסלו התשעח

אביחי בוארון ל'כיפה': "יש גורמים שיעשו הכל כדי לעכב את הקמת עמיחי"
אביחי בוארון עמונה, צילום: מטה המאבק עמונה

האם חלק מהבתים החדשים שמוקמים עבור מפוני עמונה נבנים על קרקע פלסטינית פרטית? בעיתון 'הארץ' פורסם היום (ה') כי כך הם פני הדברים, אך גם אביחי בוארון וגם המועצה האזורית בנימין מסרו ל'כיפה' כי מדובר במידע שגוי ולא רלוונטי.

לפי הפרסום של יותם ברגר, המועצה האזורית בנימין מקימה קרוואנים שמיועדים לעקורי עמונה בשטח הסמוך לעפרה שהופקע בעבר עבור מבני ציבור.

עוד נכתב כי חלק מהשטחים עליהם נבנים המבנים אינו חופף, לפי מפות המנהל האזרחי, לשטח שהופקע על ידי המדינה וכי הם נבנו ללא היתר מתאים.

אביחי בוארון, תושב עמונה לשעבר שניהל את מטה המאבק למען היישוב, אמר ל'כיפה' כי מדובר ב"קשקוש". לדבריו, "מדובר בחלקי מבנים יבילים, 'קופסאות' בעגה המקצועית, שאינם ראויים כלל למגורים ושישונעו ל'עמיחי' להנחה על הקרקע על פי התב"ע ושם תושלם בנייתם לקראווילות".

בוארון הוסיף כי הוא "מבין שיש גורמים שיעשו הכל כדי לעכב את הקמת עמיחי כולל הפרחת סיפורי בדים מבלי לתת לעובדות לבלבל אותם אבל חברים, קצת קשר למציאות". במועצה האזורית בנימין הגיבו באופן דומה ואמרו כי "מדובר במבנים יבילים עבור היישוב עמיחי למפוני עמונה. ברגע שיתקבל אישור ממדינת ישראל הם יועברו לשם".