שנינו ביחד וכל אחד לחוד- מיתוסים בזוגיות חלק ג'

לא חייבים להיות ביחד כל הזמן, לא חייבים לאהוב את אותו הדבר ולא צריכים להיות בעלי אופי דומה- מולי גרסומן שובר עוד מיתוס בחיי הנישואים

חדשות כיפה מולי גרוסמן 09/07/16 21:09 ג בתמוז התשעו

שנינו ביחד וכל אחד לחוד- מיתוסים בזוגיות חלק ג'
shutterstock, צילום: shutterstock

יש אגדה אורבנית שאומרת שבזוגיות אחד ועוד אחד שווה אחד. כלומר בני הזוג מתאחדים לישות אחת, רצונות זהים, שאיפות דומות והשקפת עולם זהה.

האגדה הזאת טומנת בחובה מטען נפץ. משום שגם לאחר הנישואין האיש נשאר איש עם הכישרונות והתכונות המיוחדות לו, והאישה עם כוחותיה וצרכיה הנשיים המאפיינים אותה.

אם אשאל את גל "מה אתה אוהב לעשות" והוא יענה "אנחנו ממש אוהבים לטייל..." אקטע אותו ואשאל שוב "גל, מה אתה אוהב לעשות". משום שאני רוצה לחדד שיש דברים שהוא אוהב לעשות בלי קשר לאישתו, גילה. וזה בסדר גמור והוא לא צריך להרגיש בחוסר נוחות שיש לו תחביבים שלא משותפים עם אשתו. כל צד בזוגיות הוא ישות בפני עצמה וזה בדיוק המיוחד במערכת הזוגית, שכל צד מביא את האור המיוחד שלו לתוך הקשר ומבין שניהם נולד אור חדש המבטא את העושר הזוגי של שניהם.

אם אני הולך לבנות בנין ויש לי פטיש ומברג אחפש שותף לבניה עם כלים אחרים משלי. רק עם שילוב של שנינו יחד עם כלים שונים נגיע לתוצאה הראויה בבניה.

אף בבנין הזוגי, אם אני ניגש לבנותו יחד עם בת זוג שהיא בעצם תאום סיאמי שלי, רק ממין נקבה, אני מוותר מראש על העושר שאיש ואשה שונים זה מזה יכולים להעניק אחד לשנייה.

לא אחת אני שומע מרווקים "אני מחפש מישהי שדומה לי עד כמה שאפשר". רק מלשמוע משפט כזה אפשר להתחיל לפהק משעמום. הרי כבר יש אחד כזה - אתה, אז למה בעצם להכניס עוד מישהי כזאת למערכת הזוגית. מה תהיה התרומה היחודית שלה אם היא באה עם מזוודות תואמות לשלך. אך לו בחור מופנם וביישן היה מחפש בחורה זורמת ושמחה - זה כבר היה הופך את הסיפור למרתק הרבה יותר.

ברגע שגל מבין שגל זה גל וגילה זו גילה, הוא מאפשר לגילה לבטא את עצמה ביתר שאת בלי חשש שזה יאיים על הקשר. ואדרבה, דווקא נתינת המקום המיוחד לגילה יאפשר לה להעניק מרחב להתפתחות הכישרונות המיוחדים של גל במקביל לקשר הזוגי. ואז נוצרת דינמיקה חיובית המזינה את עצמה ומביאה לידי ביטוי כל אחד מהם בלי שזה יסתור את המרקם הזוגי המתפתח.

לסיכום, המתכון הוא "שנינו יחד וכל אחד לחוד". יש לנו קשר זוגי המיוחד רק לנו, המבטא את המיזוג המיוחד של שנינו, ששנינו בתוכו פועלים ונפעלים, אך במקביל "כל אחד לחוד", יש דברים שנוח לי לספר לחברה שלי ולא לבעלי, להתייעץ עם הרב שלי ולא עם אשתי, וזה לגיטימי ובריא ומשחרר מכבלים מיותרים.

הכותב הוא פסיכותראפיסט, מטפל זוגי ומיני, muligrosman@gmail.com

(צילום: באדיבות המצולם)