שנה חדשה – זמן להתחדשות של הגוף והנפש

אחרי החגים, זמן של התחלות חדשות, מומחי מכללת מעינות ממליצים על ניקוי הגוף מרעלים. איך עושים את זה ואיך עושים את זה נכון

חדשות כיפה באדיבות מכללת מעינות 08/10/15 10:52 כה בתשרי התשעו

שנה חדשה – זמן להתחדשות של הגוף והנפש
Shutterstock, צילום: Shutterstock

ריח מיוחד וחדש של התחלה נישא באוויר. התרגשות חמה עוטפת את הלב ומלווה אותנו בדרכנו לעבודה חדשה, לשנת לימודים חדש, לעונה חדשה.

כולנו מלאי החלטות לשנה החדשה. החל מילדי בית הספר, המבטיחים לשמור על המחברות והספרים כחדשים, להקפיד על כתב מסודר, ממשיך בתלמידות תיכון ותלמידים אקדמאים המבטיחים לסכם את כל השיעורים וההרצאות וממשיך למקומות העבודה שלנו, עם הבעת נכונות להתקדם, להצליח, להספיק את המשימות, להרים את הפרוייקט שאנחנו רוצים...
תחושת קבלת ההחלטות טובות היא תמיד טהורה, אמיתית וצחה.

התחלות אינן חייבות להיות דווקא בהחלטות לשיפור לימודים ועבודה. הן יכולות להיות החלטות על שמירה של סדר בארונות בבית, להשקיע יותר באכילת פירות וירקות התורמים ויטמינים לגוף, ירידה במשקל ועוד תחומים בהם אין אנו מקפידים במיוחד.

מה מתאים לתקופה כזו, של התחלות, אם לא ניקוי הגוף מרעלים מיותרים, כדי להתחיל את השנה ברגל ימין, תרתי משמע?
כדי לענות על השאלה ביקשנו מהמרצים של מכללת מעינות - המרכז ללימודי רפואה משלימה, התפתחות והעצמה. מומחים לנטורופתיה, רפואה סינית, תזונה ועוד, המלמדים במהלך השנה את מיטב מקצועות הרפואה המשלימה לאורח חיים בריא יותר במכללת מעינות הנותנת דגש על מקצועיות ואיכות חיים לעזור לנו

איך אנחנו צוברים רעלים?
כמה פעמים מצאנו עצמנו מתלוננים על חוסר הצלחה בירידה במשקל? על חוסר יכולת להתמקד מחשבתית? על רגישות יתר ללחצי היום יום שלנו? על עור הפנים שלנו? ובכן, אם היו מזמינים אתכם לעשות את השינוי שיגרום לכם לתפקוד כללי טוב יותר, כולל איזון לכל התלונות שנכתבו לעיל, לא הייתם רצים לעשות את השינוי? אם התשובה היא כן, זה בדיוק הרגע המתאים ומקצת הסיבות הנכונות, לנקות את הגוף מרעלים.

איכות מים לא ברורה, לחצים ומתח, חוסר שינה, אכילת מזון נטול ערכים תזונתיים, חומרים משמרים ועוד, גורמים לגופנו לעבוד קשה כדי לנטרל רעלים מצטברים. לפי כמות הרעלים בגופנו, כך כמות עבודתו. כאשר הכמות גדולה מדי, הגוף מתקשה בניקוי הרעלים וכתוצאה מכך חשים בעייפות יתר, תיתכן בוודאות עליה במשקל וכאבים שונים שיובילו למחלות. אלצהיימר ופרקינסון הן מקבוצת מחלות העשויות להתפרץ כתוצאה מתהליך ניקוי רעלים לקוי.

ניקוי הגוף מרעלים הוא תוספת חיים לגוף ולנשמה. לתקן נזקים שכבר נגרמו, לתדלק אותו וללמדו להשתמש בצורה יעילה במשאבים העומדים לרשותו. יש לאמץ אורח חיים בריא ולהוסיף בכל פעם פרט חדש להתקדמות. מומלץ לבצע את פעולת ניקוי הרעלים לפחות אחת לשנה ובכך לשמור על תחזוקתו השוטפת והתקינה וכפעולת מניעה. בדיוק כמו טיפול בכל מכונה או רכב.

רונית, גננת במקצועה וכבר אינה לגמרי צעירה, החלה לחוש בעייפות המשתלטת עליה ללא רחמים. רונית אינה גדולת ממדים ואף על פי כן היא חשה בתחושת כבדות וחוסר נוחות המתעתעים בה. מחוסר מודעות, הייתה פוקדת את מיטתה דרך קבע, לפחות מחצית מהיממה. כששמעה על דיאטת ניקוי רעלים, ידעה שאין לה מה להפסיד עוד. מהר מאוד הרגישה איך שהכבדות נעלמת ממנה, יתירה מכך, היא חשה עירנית ונמרצת, מה שחשבה כי אבדה עם הגיל.

לדברי מומחי מעינות התשובה לכך פשוטה. ברגע שאדם מנקה את גופו מהרעלים הרבים היושבים בו, כל הגוף מתחדש וכך בעצם כל התחושה הכללית הופכת להרבה יותר טובה ומבורכת.
חשוב להדגיש כי את שיטת הניקוי חייבים לבצע בליווי איש מקצוע מוכר ולא לנסות לבד פעולות שאין לנו ידע בהן. חבל שנקבל תוצאה הפוכה מזו שנקבל בדרך הנכונה.

כוס מים פושרים עם הרבה לימון בכל בוקר, ינקו את הגוף (צילום: shutterstock)

אם כן, איך עושים את זה נכון?

תזונה נכונה:
חשוב להקפיד על אכילת פחמימות מורכבות ודגנים מלאים, אוכל עשיר בסיבים תזונתיים, קטניות, שמנים איכותיים (חד בלתי רוויים ואומגה 3ו-6) לצמצם את תצרוכת הסוכר, קמח לבן ומוצריו, מזון מעובד, מלח, אלכוהול, שומנים רוויים ועוד. מומלץ לצרוך ירקות ירוקים, מכיוון שהצבע הירוק מחזק את הכבד ועוזר בנטרול וסילוק רעלים. מזונות ירוקים מכילים כלורופיל ואנטי אוקסידנט חשוב, הנקרא לוטאין. הירוק מטהר את הדם, והטמפרטורה שלו נחשבת קרירה, כך שהוא מתאים למצבים דלקתיים, פצעים ותופעות הקשורות ברעילות. תבלינים המסייעים לניקוי: שומר, זרעי שומר, כורכום, הל, עשב לימון, מליסה וקימל.

שתיה:
"מים חיים לעולם". חבל להעמיס על הגוף את מגוון סוגי השתיה הממותקת המציפה אותנו מכל כיוון. לא רק שאינם מרווים, אף מזיקים. כוס מים (איכותיים) פושרים עם הרבה לימון ו/או כף שמן זית בכל בוקר, ינקו את הגוף ובפרט את כיס המרה ויועילו לכולסטרול. דיאטת מיצים אף היא מצוינת לניקוי רעלים ותוספת אנרגיה חיובית. חולי לב וסכרת, יתייעצו קודם עם רופא.

פעילות גופנית:
הרמב"ם אומר, כי אדם המקפיד על פעילות גופנית, אפילו שיכניס לפיו דברי מאכל שאינם טובים לגוף, לא יינזק. הפעילות הגופנית מגבירה את קצב חילוף החומרים ומשפרת את זרימת הדם. מורידה את רמות המתח, מעלה את רמת האנרגיה ומסייעת במניעת עצירות. ישנם סוגים של פעילויות אירוביות המסלקות כאבי ראש. כדאי גם לשלב תרגילי נשימה נכונה, הרפיה, צחוק, מחשבה חיובית ודמיון מודרך.

שינה:
איכות שינה מאזנת תהליכים הורמונאליים ומפחיתה עומס חמצוני. הגוף חייב לצבור אנרגיה ולכן ראוי ללכת לישון בשעה סבירה. מספר שעות השינה משתנות מאדם לאדם. אצל מבוגרים השעות המומלצות הן 7-8 שעות בלילה, אך ישנם אנשים המסתפקים ב- 5 שעות ויש כאלו שחייבים לפחות 10 שעות שינה. כדאי לעקוב באופן אישי ולבדוק מהי כמות השינה לה נדרש הגוף שלנו ולתת לו אותן. מומלץ מאוד לקחת 20 - 10 דקות של שקט ומנוחה לפחות פעם אחת ביום. כן, לנתק את המחשב וגם את הטלפונים ופשוט לנוח. למען איכות השינה שלכם, מומלץ להוציא כל מכשיר חשמלי מהחדר, כולל מערכת סטריאו, טלפונים סלולאריים וכדומה. נסו לבצע נשימות או תרגילי הרפיה קצרים לפני השינה. מחסור תזונתי עלול לפגום בשינה. לכן כדאי לבדוק, האם לדוגמה חסר לכם סידן, החיוני לפעילות תקינה של השרירים והעצבים, אבץ או אשלגן וכן ויטמין 6B, מגנזיום ופחמימות, הקשורים לחדירת חומצת אמינו "טריפטופן" למוח, המשרה רוגע ושינה. לכן לפני השינה כדאי לאכול פחמימות.

רפלקסולוגיה:
מומלץ לקבל טיפול רפלקסולוגי. פעולה זו עובדת על הנקודות החלשות בגוף ועוזרת להביאן למצב אופטימלי תקין.

צמחי מרפא:
ישנם צמחים מיוחדים המסייעים בטיהור הגוף. צמחי מרפא לניקוי רעלים מהגוף, לדוגמא:
ארטישוק - אחראי על ניקוי מיצי המרה מהגוף, משפר את זרימתה וממריץ ייצור מרה בכבד ולכן חשוב לניקוי רעלים מהכבד, הכליות וכיס המרה. מוביל להפחתת מאגרי השומן בגוף, הורדת רמות הכולסטרול בדם, המרצת הפרשת השתן והגברת חילוף החומרים בגוף.
תלתן אדום - מטהר דם, ממריץ ומשתן. מתאים לניקוי כבד וכליות. ניתן כתומך בזמן הניקוי.
גדילן מצוי- מכיל כמות גבוהה של נוגדי חימצון ומסייע בתהליכי ניקוי הגוף להם אחראי הכבד.
שן הארי- אחד ממנקי הכבד החזקים בטבע. משפר תפקודי כבד, מגביר ייצור מיצי מרה ומסייע לטיהור הכבד מרעלים.
ניתן למצוא חליטות צמחי מרפא נוספים בעלי ערך משמעותי לסיוע בניקוי רעלים מהגוף (סרפד, תה ירוק ועוד)

אחרי שנסייע לעצמנו בניקוי הרעלים מהגוף, נחוש את התחושה הנקייה של התחלה חדשה. מכאן נותר לנו רק לצעוד לתוך שנה מתוקה, בריאה ומלאה באנרגיות חיוביות.
שיהיה חורף בריא ושמח, בגוף ובנפש.