קבוצה חדשה בפייסבוק מבקשת לעודד שיח בין נפגעי תקיפות מיניות

מאחורי הקבוצה החדשה - "פנים גלויות" - עומד נחום פצ‘ניק, שנפגע מינית בעצמו על ידי רבו, במטרה לסייע גם לנפגעי תקיפות מיניות מהמגזר הדתי "לנער את הבושה" ולהקל על כאביהם

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 25/11/13 13:56 כב בכסלו התשעד

מיזם חדש ברשת החברתית מבקש לעודד נפגעי תקיפה מינית, בעיקר ממהמגזר הדתי, לחשוף עצמם ובכך להעלות את המודעות לתופעה. מי שעומד מאחורי המיזם החדש הוא נחום פצ'ניק, מנכ"ל ”ארץ שלום“ ונפגע מינית בעצמו, שמבקש ”לנער את הבושה מכתפי הנפגעים“.

המיזם החדש הינו קבוצת פייסבוק בשם "פנים גלויות" המעודדות שיח פתוח תחת פנים גלויות וחשופות של נפגעי תקיפה מינית. "קבוצת בפנים גלויות כשמה כן היא קבוצה לפעילות כנגד פגיעות מיניות בחברה הישראלית הפועלת בפנים גלויות בלי פיקסלים ובלי להתבייש", אומרים מפעילי הדף ביוזמתו של פצ'ניק, "אנו כבר יודעים שאין לנו מה להתבייש ולהיפך, מי שיש לו מה להתבייש הוא דווקא הפוגע".

מפעילי הדף מסבירים כי מטרות הקבוצה החדשה הן "פעילות כקבוצה תומכת ומעצימה. מתן תקווה ואור למי ששרוי בחושך ובבדידות. שינוי יחסי הכוח בין התוקף לנתקף והחלשת כוח התוקפן".

הם מדגישים כי הקבוצה אינה מיועדת רק למגזר הדתי כי אם לכלל החברה הישראלית: "הקבוצה פתוחה לחברים דוברי עברית ללא קשר לעברם, נתקפים לשעבר ושאינם, נשים וגברים, ללא הבדלי דת גזע ומין".

מי שעומד בראש המיזם הוא נחום פצ'ניק, מנכ"ל ארץ שלום ומתלמידיו של הרב מנחם פרומן ז"ל, שחשף בעבר כי בהיותו תלמיד ישיבה עבר תקיפה מינית בידי רב מוכר בציבור הדתי לאומי. בערב הרשעת הרב מוטי אלון על ידי בית המשפט היה פצ'ני' מי שהגיע להתוועדות הרב במושבה מגדל, הוכיח אותו וקרא לו לחזור בתשובה. במיזם החדש ינסה פצ'ניק ולהפוך את הקערה על פיה, אם עד היום היו המותקפים מלאי תחושות בושה אז באמצעות הקבוצה החדשה יחשפו, יקבלו תמיכה ויותירו את הבושה לתוקפים בלבד.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן