מתנות, טיולים ופנאי בתקופת החגים

בנו תכנית תקציבית, חפשו דילים טובים באינטרנט ותזכרו שקניון הוא לא מקום בילוי. המלצות לצרכנות נבונה בחגים

חדשות כיפה ישראל ליבמן 21/09/14 11:50 כו באלול התשעד

מתנות, טיולים ופנאי בתקופת החגים
shutterstock, צילום: shutterstock

תקופת החגים והחופש המתלווה אליה מהווים הזדמנות מצוינת לפגוש במשפחה וחברים שלא יוצא לנו להתראות עמם במרוצת השנה והשגרה. כאשר מתראים יחדיו לצרכי טיול או ארוחה משותפת הדבר משפר ומוסיף לאווירת החג ותחושת הביחד.

בטור זה אציין מספר טיפים בנושאי תרבות הפנאי, טיולים ומתנות, שמאפיינים את תקופת החגים וכיצד נצליח לעבור אותה בשלום מבלי לקבל טלפון בהול מחברת האשראי.

בניית תכנית תקציבית-טיפ זה מלווה אותנו בכל דבר אם בקניות, הלוואות ועוד כהנה וכהנה, וכמובן שגם לצרכי פנאי ומתנות עלינו להכין ולבנות תכנית תקציבית מפורטת, שממנה אל לנו לחרוג. בתוך התכנית הכניסו את התקציב למתנות וכן את התקציב לבילויים. שתפו את הילדים בתקציב ותנו להם אחריות להיות חלק מתהליך הבחירה- האם הם מעוניינים לבזבז את התקציב על טיול לצפון או במקום על נסיעה ללונה פארק, יוזמה כזו תגרום לילדים לקחת אחריות ומהחוויה הזאת הם גם ילמדו מעט לגבי הוצאות וכלכלה נבונה.

כוח קניה וטיולים מוזלים- היו מוכנים מראש עם תאריך מדויק ומה ברצונכם לעשות. לאחר שהחלטתם על כך ניתן להתקדם ולחפש "דילים" טובים. לשם כך קיימים אתרי אינטרנט רבים בהם אפשר למצוא קופונים, הטבות ומבצעי 1+1, הנחות וכדומה. כדאי לסייר באתרים אלו מבעוד מועד ולחפש אפשרויות שיהלמו את רצונותיכם. כמו כן, ישנן קבוצות פייסבוק רבות אשר חבריהן רוכשים מוצרים או כרטיסים ביחד וכך נוצר כוח קניה משותף שיכול להוות יתרון מאוד גדול במחיר לאדם בודד.

קניון זה לא מקום בילוי! אומנם הקניון מציל אותנו מהחום השורר בחוץ ומהווה יתרון כי "הכל מצוי במקום אחד", אבל אל לכם ליפול למלכודת הזו. , הפעילויות לילדים אכן בחינם אך הקניות ש"על הדרך" -גלידה פה, חצאית שם יקרות מאוד בהשוואה למקומות שנמצאים מחוץ לקניון. גם בבית אפשר לחסוך- קנו לילדים הפעלות זולות שאפשר לבלות איתן בבית, וגם יצירות מחומרים ממוחזרים יכולות לשמש כהפעלה מהנה וזולה.

בילויים חינמיים- ותרו על מקומות בתשלום וצאו לטבע. ישנן שמורות טבע רבות שהכניסה אליהן אינה כרוכה בתשלום, וכל שעליכם לעשות הוא להביא מים ואוכל! את המזון קנו לפני החופשה, או לחילופין במהלכה, במקומות זולים. קנייה של הרגע האחרון בתחנת דלק או בפיצוציות במחירים מופקעים, מייקרת את החופשה באופן מיותר. כמובן שתמיד אפשר לצאת לחופשה ללא הוצאות, ולשלב טיולים באזור המגורים- נסיעה הכרוכה בהוצאה מינימלית של צריכת דלק בעיקר ולשלב בה לינה באוהל וכדומה.

פרטנרים נכונים- הטיולים עם המשפחה זוהי חוויה נעימה, אך שעלולה להוות גם פלונטר כלכלי לא קטן. ערכו תיאום ציפיות מוקדמות בנוגע לחופשה על מנת שלא תיקלעו למצבי מתיחות לא נעימים, והשתדלו להימנע מיציאה לטיול עם משפחה או חברים שיכולותיהם הכלכליות גדולות משלכם.

לאחר שהבנו כיצד ניתן להוזיל את החופשות והבילויים, ניתן לדבר גם על נושא המתנות הרבות שאנו עתידים להצטרך ולהביא. להלן מספר הצעות ייעול למתנות שהן גם יפות וזולות יותר. בתור התחלה חשוב לזכור כי המתנה הגשמית אינה חשוב כמו ההערכה והפתק המצורף שמגיעים ביחד איתה.

פירוק והרכבה-לעיתים נמכרים לנו דברים כגון קערות שמגיעות בסטים ושאינן נמכרות כיחידות נפרדות. לפיכך, ניתן לפרק את הסט ולהביא לשלושה אנשים שונים. הכינו עוגיות או פזרו בתוך הקערה דברים נחמדים אחרים, עטפו יפה בצלופן והרי לכם מתנה מושקעת ויפה- במבצע!

השתתפות בהוצאות-במידה ואתם מתארחים וחבל לכם להוציא כסף על מתנה יוקרתית שאינה בהכרח תהיה שימושית, ניתן לדבר עם המשפחה או החברים המארחים ולהראות רצון ונכונות לכך שאתם רוצים לתרום ולהיות חלק פעיל בחג. זאת על ידי הכנת תבשילים נוספים, עוגות וסלטים או לחלופין השתתפות כספית בהוצאה על הארוחה. בררו עם המארחים שלכם מה הם בדיוק מעדיפים.

משהו מהלב-זכרו כי בסופו של דבר המתנה אמורה לבוא מהלב ולא מכורח. סבא וסבתא וגם הדודים יעדיפו לקבל תמונה משפחתית ממוסגרת ויפה על פני אגרטל או סט מצעים. ציור של אחד הילדים למקרר של סבא וסבתא יכול לרגש ולהיות משמעותי יותר מסט סכו"ם נוסף שייטמן בארון.

בקיצור, שימו לב שאתם מתחילים את השנה עם חיוך ולא עם מינוס שקשה לצאת ממנו ועלול לגרום לנו להתחיל את השנה ברגל שמאל.

הכותב הוא מנכ"ל מקימי - השער לכלכלה נבונה