מתחתנים בגיל 35? מכון פועה ממליץ על הקפאת עוברים

מכון פוע"ה תומך בהקפאת עוברים מייד לאחר החתונה כאשר מדובר בזוגות שהתחתנו בגילאים מאוחרים. "נשים שמתחתנות בגיל מאוחר יולדות ילד או שניים ובאות לשאול אותי על תרומת ביצית. בואו ננסה לפתור את זה קודם"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 17/01/17 20:13 יט בטבת התשעז

מתחתנים בגיל 35? מכון פועה ממליץ על הקפאת עוברים
shutterstock, צילום: shutterstock

כנס מכון פוע"ה לרבנים ואנשי מקצוע ייערך מחר (ד') בבית הארחה בית וגן בירושלים, אחד המושבים בכנס יעסוק בשימור הפוריות אצל זוגות שהתחתנו בגיל מאוחר. מכון פוע"ה יוצא בהצהרה חד משמעית שזוגות שמתחתנים בגילאי 35 ומעלה יכולים להתחיל בתהליך הקפאת עוברים מייד לאחר החתונה על מנת שיוכלו להמשיך ולהביא ילדים גם בגילאים מאוחרים.

הרב מנחם בורשטיין, ראש מכון פוע"ה מסביר כי ההחלטה לתת תוקף הלכתי ולעודד הקפאת עוברים במקרה כזה החלה משאלה שהגיעה מרווק מבוגר "בחור פנה אלי ושאל אותי 'הרב אני בן 34, מציעים לי אחת בת 38, להתחתן או לא להתחתן?' עשיתי משאל בין הרופאים ושאלתי כמה ילדים אני יכול להבטיח לאותו בחור. להפתעתי הרבה הם אמרו לי 'אל תבטיח יותר מאחד'. אז חשבתי על הרעיון, היום כל כך קל להקפיא עוברים- למה שלא נמליץ לכל בחורה מעל גיל 35 שמתחתנת לא להיכנס להריון בחודשים הראשונים ולהקפיא עוברים?"

"הרעיון עוד בחיתולים" מדגיש הרב "אבל אנחנו מעלים את זה לדיונים ציבוריים, פרטיים, בדיונים בין רבנים ודיונים רפואיים".

הרב מסביר כי לתהליך מספר יתרונות על אף שהוא מערב דחיית הריון בחודשי הנישואין הראשונים. "לא מחכים שהאישה תהרה פעם או פעמיים אלא מייד מקפיאים עוברים, ואז אגב תוך כדי ההקפאה אם יש לגבר או לאישה בעיה אני כבר מגלה אותה מוקדם ומטפל בה. אבל אם אין בעיה ומקפיאים 20 עוברים- אחרי שנגמר תהליך ההקפאה האישה נכנסת להריון טבעי, יולדת ילד אחד או שניים או שלוש ואחר כך, כשהיא בגיל 42 או מאוחר יותר ורוצה ללדת עוד ילד- היא מפשירה את העוברים".

(צילום: יחצ מכון פועה)

אומרים שהקפאת ביציות מעל גיל 30 היא לא אפקטיבית, שאיבת ביציות והקפאת עוברים בגילאים מתקדמים יותר היא כן אפקטיבית?
"כן. למה לא? יש לנו הרבה ילדים כאלה. לי יש במכון עוברים שהקפיאו 11 שנה ונולדו ילדים מזה".

אבל יש עניין בגיל כזה לשאוב ביציות?
"יש לי בעיה קשה עם נשים כאלו שמתחתנות בגיל כזה ואחר כך יולדות ילד אחד שניים ובגיל 42 באות לשאול אותי על תרומת ביצית, עד כדי כך. אז אני אומר- בואו ננסה לפתור את זה קודם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן