מרחיבים את המשפחה? בנו תכנית עסקית קודם

ניהול תקציב משפחתי מבוסס על פרמטרים קבועים והוא יכול למנוע הוצאות מיותרות וכניסה לחובות. בנוסף, חשוב לבנות תכנית עסקית גם כאשר מתכננים להרחיב את המשפחה עם ילד ראשון או שני. כך תעשו זאת בצורה נכונה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 09/05/17 22:12 יג באייר התשעז

מרחיבים את המשפחה? בנו תכנית עסקית קודם
איש עם חשבונות, צילום: pexel

הרבה זוגות צעירים ממהרים להרחיב את המשפחה מיד לאחר הנישואים ויש גם זוגות שכבר אחרי לידת התינוק הראשון חושבים על הריון שני. התנהלות מן הסוג הזה עלולה להכניס את המשפחה לחובות והיא אינה מומלצת. מעבר לכך, תכנית עסקית צריכה להיות חלק בלתי נפרד מכל מסגרת כלכלית בחיים האישיים. השאלה היחידה היא כיצד בונים את אותה מסגרת ומה מכניסים למשוואה של הכנסות מול הוצאות.

הדרך היחידה בה זוגות יכולים להבין את העלויות שיוטלו עליהם עם הרחבת התא המשפחתי היא להתייחס להכנסות ולהוצאות של כל משק הבית. כדאי להיעזר בדוחות שנשלחים על ידי הבנק, חברות כרטיסי האשראי וחברות הביטוח ולאסוף את תלושי השכר בצורה מסודרת. אם מנסים לבנות תכנית עסקית למשפחה תוך כדי ניהול עסק עצמאי, יש להקפיד על הפרדה ברורה בין הישויות.

מה מרכיב את ההכנסה שלכם?

הכסף שנכנס לתא המשפחתי הוא הבסיס לבניית תכנית עסקית אמינה, יציבה ובעלת משמעות לטווח הקצר והארוך. כדי לבדוק כמה כסף נכנס תצטרכו לקחת בחשבון שכר מעבודה, קצבאות ותמיכה מהממשלה, הכנסה משכירות וכל תמיכה אחרת. הכנסות נוספות עשויות להגיע ממתנות ובונוסים על בסיס שבועי, חודשי, שנתי או חד פעמי.

זוגות צעירים למשל צריכים לדעת כיצד להוסיף את המתנות מהחתונה לרשימת ההכנסות שלהם, או מה לעשות עם הכספים שמגיעים מהברית של הילד הראשון. רק כך הם יכולים לחשב את כמות הכסף שנכנס ביחס להוצאות על חיסכון, השקעות, החזרי הלוואות וחובות.

סוגי הוצאות והשפעתם על איכות החיים

בניגוד למה שנהוג לחשוב, תכנית עסקית לא מחייבת צמצומים. בנייה בזמן של תכנית עסקית עבור המשפחה יכולה לסייע בניצול הלוואה בתנאים טובים ולעזור להתמודד עם הוצאות בלתי צפויות. הסוד הוא להבחין בין סוגי הוצאות וכך לזהות בצורה קלה יותר איפה ניתן לחסוך, על מה אפשר לוותר ואיזה סדר עדיפויות להעמיד.

חשבונות המגורים למשל מרכיבים את עיקר ההוצאות של הזוג הממוצע. בתוך הוצאות מגורים נכללים חשבונות על שכר דירה, משכנתא, ביטוח משכנתא, ביטוח מבנה, ועד בית, ארנונה, חשמל, מים, גז ועוד. תכנית עסקית יסודית גם תגלם בתוך חשבונות המגורים את עלויות הטלפון הנייד, חבילת שירותי התקשורת הטלפון הביתי וכמובן האינטרנט.

לאחר הוצאות המגורים נדרש הזוג הצעיר לבחון את הוצאות המחיה והקניות, את הוצאות הנסיעה והרכב ואת הוצאות הפנאי והבילוי. כל אלו יחד ירכיבו את שורת ההוצאות בתקציב ויאפשרו לבני הזוג לבנות את עתידם המשותף בצורה המאוזנת והטובה ביותר.