מכתב להומו דתי: תתעורר, אל תתנזר

במקום לשקוע לייאוש, הלכתי לטיפול פסיכולוגי. גיליתי את עצמי, הכרתי את אהובת לבי - הקמתי משפחה. במקום לחיות חיים של קדוש מעונה, נמלאתי בחיים של שמחה וקדושה

חדשות כיפה ערן 01/09/13 11:04 כו באלול התשעג

מכתב להומו דתי: תתעורר, אל תתנזר
shutterstock, צילום: shutterstock

אחי היקר,

קראתי את מכתב שכתבת לרב הראל, ודבריך מאוד נגעו בי מאוד. גם אני הייתי במקום דומה למקום שאתה מתאר, גם אני הבנתי בגיל צעיר כי אני נמשך לגברים, גם אני ניסיתי טיפולים ומטפלים שונים, באמת שניסיתי והתאמצתי, ובהרבה תחומים גם התקדמתי, אבל המשיכה נותרה כפי שהייתה. הרגשתי כי הגעתי למבוי סתום, לדרך ללא מוצא, לא רציתי להמיר את אמונתי בחיים הומוסקסואליים שנראו לי ריקים, ולא רציתי להמיר את החלומות שהיו על חיי זוגיות ומשפחה, ובמקום זאת לבחור בחיי שותפות ללא אהבה, עם אישה שאינה נמשכת אליי ואני איני נמשך אליה, זו היתה נראית לי התעללות בה, בי ובילדים.

וככה תעיתי לי בדרכי, הלכתי ושקעתי, עד שהקב"ה פתח לי פתח מכיוון בלתי צפוי. לא ברור לי איך ולמה, אבל יום אחד מצאתי את עצמי בסדנא של "עצת נפש", ושם באמת מצאתי את עצמי. פתאום נפתח לי חלון לגישה שונה לגמרי להתמודדות שלי, ואף גיליתי שיש עוד רבים וטובים החווים התמודדות דומה. גיליתי את הגישה הרפראטיבית, והבנתי שיש פתרון.

אני לא רב ולא פוסק הלכה, אני לא מתיימר להציג בפניך פתרון הלכתי, אבל לגבי הפתרון של הגישה הרפראטיבית אני בטוח שרוח חכמים נוחה הימנו.

הגישה הרפראטיבית לימדה אותי שאני לא פגום, ולא מוגבל ובטח שאני לא "אינו ראוי לבוא בקהל". למדתי שהחיים שלי הם חיים של תהליך, ובתהליך הזה אני הולך ומגלה את עצמי, את האני שנפגע, שנדחק ונשכח עם השנים ועם החוויות הקשות, זהו האני שלמד לוותר על עצמו ולחפש את זהותו במקומות אחרים. התחלתי טיפול פסיכולוגי שהמטרה שלו אינה לשנות את משיכתי המינית, אלא לברר, להתחבר, לקבל ולגלות את האני העצמי. בחרתי להמיר חיים של דיכאון וייאוש בחיים של צמיחה והתפתחות, ודווקא מתוך ההתמודדות המיוחדת שלי לגלות את הדרך שלי בעולם. בשלב מתקדם של הטיפול המשיכה לגברים הלכה והתמוגגה, ככל שתחושות השלמות והבטחון שלי גברו. בהמשך הדרך אף מצאתי את אהובת ליבי, שיתפתי אותה בהתמודדות שלי והחלטנו להקים יחדיו את ביתנו.

אחי היקר, אל תתפתה לקולות חיצוניים ופנימיים שמנסים לייאש אותך ולומר לך שאין לך סיכוי. אני יכול לספר לך כי אני מכיר באופן אישי מתמודדים רבים שאינם נמשכים יותר לגברים, לאף אחד מהם לא היה קל בתהליך שעבר, אך כל אחד מהם התמיד והמשיך למרות הקשיים. אתה לא חייב לגזור על עצמך חיים של סבל, של נזירות ושל בדידות. במשך השנים למדתי איך אפשר לחיות ולצמוח דווקא מתוך המשיכה, לא חיים של קדוש מעונה העוקד את חייו על מזבח, אלא חיים המלאים במסירות נפש של עבודה והתמודדות בקדושה ובשמחה.

שמו המלא של הכותב שמור במערכת

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן