מה יהיה השם של השבט החדש בתנועת אריאל?

בעוד כשבועיים תתכנס מליאת תנועת אריאל לבחור את שם השבט החדש. השנה דורשים החניכים לבחור שם בהקשר למצב הביטחוני

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/11/15 16:10 כג בחשון התשעו

מה יהיה השם של השבט החדש בתנועת אריאל?
יחצ, צילום: יחצ

בניגוד למסורת בו שם השבט החדש בתנועת הנוער 'אריאל' נבחר בהקשר לעשייה השנתית בתנועה והשיח הערכי המתנהל במסגרת הפעילות במשך ימי השבוע ובשבתות. חניכים ומדריכים דורשים מהנהלת התנועה לבחור שם בהקשר למציאות הביטחונית.

כמידי שנה מתאפשר לחניכים באתר האינטרנט של התנועה להציע שמות בצרוף נימוק המסביר את ההקשר לחודש ארגון והעשייה הערכית לאורך השנה בתנועה. "כמות הפניות השנה, שכלל מיילים וטלפונים אישים, בבקשה לבחור שם בהקשר למענה הביטחוני חרג מהרגיל" מציין גורם בכיר בהנהלת התנועה, "החניכים מבקשים שם שיבטא את עוצמת צה"ל ועם ישראל, כנראה משום שהם מרגישים שהוא חסר בגל הטרור האחרון".

בין השמות שהציעו החניכים כח, עוז, גבורה ולביא - כל אחד בהקשר לכך שמבטא את הגבורה של עם ישראל. לביא מתקשר גם לפסוק בתורה 'הן עם כלביא יקום' וכן מנציח את הרב לביא שנרצח.

בעוד כשבוע תתכנס מליאת תנועת אריאל בכדי לבחור את השם החדש של בוגרי שבט הרא"ה (עולים לכיתה ט'). במליאה ישתתפו נציגי ההנהלה הארצית, נציגי העמותה, יושב ראש העמותה ונציגי הסניפים אשר ידונו בבקשות החניכים והמדריכים. על פי המסורת בתנועת הנוער 'אריאל', השם יוענק לשבט במסגרת המפקד במוצאי 'שבת ארגון'.

בהנהלת התנועה מסרבים להתחייב לכך שאכן ייבחר שם לשבט החדש בהקשר למצב הביטחוני, אך בקשו להדגיש כי הם קשובים לבקשות ורצונות החניכים "הקולות מן השטח נשמעים ונלקחים בחשבון, אין טעם להטרדות מיותרות בנידון" נמסר מהנהלת התנועה.