לא תאמינו למי יש יום הולדת היום

מה הסיכוי ששלושה אנשים שנפגשים יהיו בעלי אותו תאריך לידה? נמוך מאד, ומה הסיכוי ששלושתם בני משפחה אחת? נמוך עוד יותר. המשפחה שחוגגת יום הולדת אחד

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 14/07/15 14:16 כז בתמוז התשעה

לא תאמינו למי יש יום הולדת היום
רחלי ריף, צילום: רחלי ריף

שירי היום הולדת שאנו שרים במלוא הגרון מגיל קטן עוסקים כולם בייחודו של היום, "היום יום הולדת", "שכל בן וכל בת לא נולדו ביום אחד רק ביום הולדת" אך מסתבר שיש כאלו שנולדו ביום אחד ואפילו כל המשפחה.

שלמה, מלכה ומעיין יגר חוגגים יום הולדת ביום אחד, כ"ח תמוז. הסיכוי ששלושה בני המשפחה יוולדו באותו יום הוא אפסי, אך אצל משפחת יגר החליטו להביס את חוקי ההסתברות יותר מפעם אחת.

שלמה ומלכה לא ידעו על יום ההולדת המשותף כשנפגשו לראשונה וגילו זאת מאוחר יותר. "גילינו את זה בדייט השני", מספרת מלכה ומוסיפה, "אני לא האמנתי לשלמה וביקשתי ממנו שיראה לי את תעודת הזהות כדי לוודא שאכן שנינו נולדנו באותו התאריך".

אם שני בני זוג שנולדו באותו היום זה דבר נדיר, הולדת בנם מעיין בכ"ח תמוז הפכה את החגיגה של משפחת יגר לנדירה עוד יותר. "זה היה פחות או יותר התאריך המשוער של הלידה אך זה הפתיע אותנו כי זה היה טיפה מוקדם לא האמנו שזה ייפול בדיוק באותו היום", מספר שלמה, "ידענו שיש סיכוי שזה יקרה למרות שחשבנו שהלידה תהיה אחרי התאריך המשוער והתבדחנו על כך אך המציאות הפתיעה אותנו".

הם מספרים, כי כל מי שנתקל בתאריך יום ההולדת שלהם מופתע ומתקשה להבין כיצד זה ייתכן, "המיילדות בבית החולים היו בשוק כשראו את תאריך הלידה שלנו שתואם לזה של מעיין", מספר שלמה.

השנה יהיה זה יום ההולדת הראשון של מעיין ובפעם הראשונה יחגגו שלושת בני המשפחה יחד. "זה מיוחד ומגניב אך מצד שני יש גם תחושה מוזרה, לא יודעים מה אמורים לעשות, מי חוגג למי וזה דורש ממנו גם תיאום כדי שלא נתכנן תכניות שונות האחד לשני ועכשיו כשגם הילד בעניין זה הופך את זה למורכב עוד יותר", אומרים הזוג יגר ומוסיפים בחיוך כי יש לכך לפחות יתרון אחד בולט הם לעולם לא שוכחים את יום הולדתו של בן הזוג, לנו לא נותר אלא לאחל להם יום הולדת שמח.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן