כאן מוכרים: לשדרג את הבית לפני שמוכרים

הגיע הרגע, החלטתם למכור את הדירה אבל קונים פוטנציאלים לא ממהרים לסגור עיסקה? סביר להניח שמתיחת פנים רצינית לבית תפתור את הבעיה. כל הטיפים לשדרג את הדירה רגע לפני מכירה.

חדשות כיפה שירה רביד, בשיתוף משרד גלבוע ירושלמי 20/12/15 13:29 ח בטבת התשעו

כאן מוכרים: לשדרג את הבית לפני שמוכרים
יחצ, רשפים דלתות, צילום: יחצ, רשפים דלתות

זהו, החלטתם למכור את הדירה, פירסמתם בכל האתרים הרלוונטים וגם דרך מתווך ואכן, קונים פוטנציאלים מגיעים לרחרח. האכזבה מגיעה כשכמה דקות אחרי, הם עושים אחורה פנה כלעומת שבאו. אין ספק שזהו שלב עצוב ומתסכל בתהליך המכירה אך סביר להניח שעם קצת השקעה מצידכם, המשימה תהפוך לפשוטה הרבה יותר.

רגע לפני שנכנסים ללחץ, חשוב להבהיר- לא מדובר על שיפוץ מקיף אלא על Home Staging, תופעה רווחת מאוד בארה"ב, קנדה ואירופה שהולכת וצוברת תאוצה גם כאן בישראל בעזרתה, תהליך מכירת הדירה עתיד להיות קל יותר והיא אף עשויה להעלות את ערכו של הנכס.

מתיחת פנים לבית במסגרת הום סטייג'ינג, מאפשרת להדגיש ולהאיר את היתרונות הבולטים של הנכס ולטפל ולהצניע את החולשות שלו שבגינם בדר"כ נופלת המכירה", אומרת מזל גלבוע מבעלות המשרד גלבוע ירושלמי, "לא מדובר על תהליך ארוך כמו בעיצוב פנים רגיל, אלא בשידרוג שיהפוך את הבית לסוג של קונצנזוס ויקלע לטעמם של מגוון רחב יותר של קונים.

מטרת השדרוג כאמור היא להעלות את ערך הנכס לסכום המקסימלי בעזרת השקעה מינימלית ובמינוף הריהוט והאביזרים הקיימים בבית. השיטה בהחלט מוכיחה את עצמה גם בקרב מוכרי הדירות והבתים כאן בארץ. "מנסיוני האישי, אומרת גלבוע, "בתים שעברו הום סטייג'ינג, נמכרו בתקופות קצרות ובסכומים גבוהים יותר ממה שצפו בעלי הנכסים". נתונים סטטיסטים מרחבי העולם מוכיחים כי בהשקעה של בין כ-3 אחוזים מערך הנכס, ניתן לעלות את מחירו ב-7-10 אחוזים ואף למכור אותו מהר יותר.

לאחסן את החפצים האישיים בצורה מסודרת(צילום: יחצ, דומיסיל)

אחוז ניכר ממוכרי הבתים אינם מזהים את הפוטנציאל שקיים בנכס. כאן עבודת הום סטייג'ינג עתידה להופך את הבית המבולגן והמיושן, לבית חמים ופרקטי, כזה שיתאים לאחוז גבוב מהמתעניינים. "המטרה היא להתאים את הבית לקהל כמה שיותר רחב", אומרת גלבוע. "יש כאלה שאוהבים צבעוני, אחרים מעדיפים סיגנון רטרו ולכן חשוב למצוא קו קלאסים ומותאם".

הרושם הראשוני של הרוכש הפוטנציאלי נוצר בעשר השניות הראשונות והסטטיסטיקה אומרת שהוא זה שיקבע בסופו של דבר אם תסגר העסקה. אומנם לכולנו יש מסגרת תקציב ידועה מראש, אך בימים ששוק דירות יד שניה מוצף, אותו קונה יבחר בבית בו הם הרגיש הכי טוב. תהליך ההום סטייג'ינג מדגיש בפני הקונים את הפוטנציאל המלא של הבית".

איך עושים זאת הלכה למעשה:

גלבוע ממליצה להשקיע בראש ובראשונה בכניסה לבית: שם נקבע הרושם הראשוני, מומלץ להפוך אותה למזמינה ובייתית. צבעו את דלת הכניסה לבית וצרו תבליטים וטקסטורות שונות. דלתות עץ ניתן לכסות בצבע חדש ומבריק למראה המתוחכם או בצבעי מט לייצירת מראה כפרי.

חיפוי טפט לקיר או שניים(צילום: יחצ, מעודד צבעים)

זמן להיפטר מפריטים ישנים: עשו סיבוב בבית, אתרו פריטים שתופסים מקום מיותר ושאלו את עצמכם בכנות האם הם אכן נחוצים לכם בדירה. זכרו, Less is more.

הצניעו פרטים אישיים- השקיעו בניקיון יסודי של הבית ובזמן שאנשים מגיעים לראות את הדירה, עזרו להם להרגיש שהיא שלהם על ידי הרחקת חפצים אישיים או החלפת תמונות משפחתיות בתמונות נטרליות ואופנתיות.

שדרגו את צבע לקירות: צביעת הקירות עתידה לשדרג את החלל בתקציב נמוך יחסית. ניתן להשתמש באסכולה התומכת בצביעת קיר אחד או שניים, או לחילופין להשתמש בצבע ניטרלי מרענן. בהשקעה כספית נמוכה שלבו שני גוונים או את הצבע הלבן וגוון חזק יותר אחר, על מנת לשוות לחדר מראה מעוצב ושיקי. באותה מידה ניתן להדגיש ולהבליט קיר אחד, קורה, קיר חוצה, נישה, קיר מעוגל או משקופים.

ביחרו תאורה נכונה. תאורה יכולה בקלות להשפיע על מצב הרוח שלנו והיא תורמת ליצירת תחושה במרחב ומגדילה אותו. מומלץ להישתמש בגופי תאורה בקוים נקיים ולא על פי טעמכם האישי.

הוסיפו מראות: במקום להשקיע ביצירות אמנות, פזרו מספר מראות בבית שיעניקו אשלייה של גודל ומרחב בחדרים ויוסיפו אור.

בחירת גופי תאורה בקו נקי(צילום: יחצ, קמחי תאורה)

עדכנו את הספה: מומלץ לרפד את הספה הישנה בריפוד אופנתי, רענן ונקי אך ניתן לשדרג ספה קיימת בעזרת כריות אופנתיות ולא יקרות. קחו השראה מצבע הקירות או הרצפה. עדכנו את מראה החלונות על ידי תליית וילון בהדפס מעניין והוסיפו טפט לקיר מרכזי או שניים בדוגמה ניטרלית שלא תעמיס על החלל.

צרו אווירה חמימה וביתית: הכינו מגש עוגות או שתייה ומקמו אותו בגינה, במרפסת או בסלון. השאירו ספר פתוח ובלי שהוא ישים לב הקונה שלכם יקנה את החלום שיש לכם זמן לשבת בנחת במרפסת ולקרוא ספר עם כוס מיץ ביד. שווה להוסיף גם פרחים או צמחים ולהפיץ ריח נעים בעזרת מבשם אוויר או צמחי תבלין.

סדרו את המטבח: מומלץ לנקות את השיש מאביזרים מיותרים ובמידה וקיימים מדפים פתוחים לדאוג לנקיונם ולאבזר אותם בכלי הגשה בהירים ואקססוריז שייצרו תחושה אוורירית ומודרנית.

לחדש את הכניסה לבית(צילום: יחצ, רשפים דלתות)

סדרו את הארון בשירותים ובמקלחת. סדרו את החפצים האישיים במגשים קטנים או סלסלות, סדרו סט מגבות תואמות ולמשקיענים שבינכם, מומלץ להוסיף סחלב טבעי שישווה חלל יוקרתי ומרענן.

רעננו את חדר השינה: ניתן לשדרג את חדר השינה על ידי יצירת לוחות MDF לגב מיטה וציפויי בד שיתאים לכיסוי המיטה והכריות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן