יוזמה: החניכים ינקו את שבילי הטיולים

במסע טו בשבט של תנועת אריאל שנדחה להיום בשל מזג האויר ינקטו החניכים יוזמה ובמהלך המסע יאספו את הפסולת מהשבילים באמצעות 4000 שקיות זבל

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 31/01/16 10:32 כא בשבט התשעו

יוזמה: החניכים ינקו את שבילי הטיולים
דוברות, צילום: דוברות

אלפי חניכים מתנועת הנוער 'אריאל' יצאו הבוקר (א) למסע ט"ו בשבט המסורתי המתקיים באזור דרום הארץ ומאורגן בשיתוף פעולה עם קרן קיימת לישראל. במהלכו ייפגשו החניכים בנופי הארץ ויכירו באמצעות משחקי שטח והצגות ניידות את ההיסטוריה היהודית במקום החל מתקופת התנ"ך וכלה במבצעי צה"ל השונים במהלך מלחמת השחרור וששת הימים. על אף קיומו של המסע בדיחוי של שבוע בשל מזג האוויר החורפי שארע בשבוע שעבר, בתנועה מציינים כי חלה עליה בשיעור 13% בהשתתפות חניכים במסע השנה.

באריאל נקטו ביוזמה מקורית ומעניינת, בנקודת היציאה למסע יחולקו 4000 שקיות זבל לחניכים, במטרה לנקות את שבילי ארץ ישראל מפוסלת ולכלוכים שונים, "הגשמים סוחפים איתם פסולת ממקומות שונים אשר מתרכזים במסלולי ההליכה ובערוצי הנחל שנטייל בהם. הצבנו יעד תנועתי למלא 4000 שקיות זבל מערוצי הנחל והשבילים השונים בהם התנועה תטייל" הסביר גורם מהנהלת התנועה. קודם לכן, במהלך השבועות האחרונים שוחחו בסניפים אודות החשיבות בשמירה על הסביבה וניקיונה של ארץ ישראל ובנוסף לכך, בחומרי ההדרכה, 'בשליפונים' ובמפות המסלול שחולקו לצוותי ההדרכה נוספו הנחיות ותזכורות בנוגע לניקיון השבילים וערוצי הנחל.

כחלק מהמאמץ התנועתי מזה שנים לשילוב חניכים בעלי צרכים מיוחדים, נבחר מסלול מותאם ונגיש לנכים ובנוסף ננקטו השנה צעדים נוספים על ידי הנהלת התנועה להגברת השילוב, בניהם, סבסוד מלא של מלווים ומלוות והצבת תאי שירותים נגישים לנכים לאורך המסלול.

מזכ"ל תנועת הנוער, יוסי ורדי "אנו מתחברים לארץ לא רק באמצעות הליכה בשביליה אלא גם באמצעות צחצוחה ונקיונה. זאת, מבלי לוותר על אף חניך וחניכה כחלק מהתפיסה הדוגלת בשילוב שיווני לכל חניך וחניכה באשר הם".