"טיפולי ההמרה מצליחים, הומוסקסואליות ניתנת לשינוי"

בארגון "עצת נפש" מגיבים לקמפיין של עמותת ההומואים הדתיים "הו"ד" וטוענים: "הפסיקו לייאש ולהרפות את ידיהם של מי שרוצים להשתנות, זו זכותם לבחור בעצמם"

חדשות כיפה צביקה דנטלסקי 26/12/12 17:49 יג בטבת התשעג

"טיפולי ההמרה מצליחים, הומוסקסואליות ניתנת לשינוי"
elward-photography-cc-by, צילום: elward-photography-cc-by

כפי שדווח בכיפה, לאחרונה יצאו אנשי הו"ד בקמפיין בו הם טוענים כי המשיכה ההומוסקסואלית היא מולדת ואינה ניתנת לשינוי. עתה נעבור לעובדות - ברחבי העולם חיים אלפי בני אדם המגדירים עצמם כ"אקס גייז", המספרים כי בעבר ניהלו אורח חיים הומוסקסואלי וכיום משיכתם המינית היא הטרוסקסואלית לחלוטין, תופעה זו הולכת ומתעצמת, ולאחרונה אף דווח עליה בניו יורק פוסט.

גם אנו, ב"עצת נפש", מכירים מאות מתמודדים אשר בעבר חשו כי הם נמשכים רק לבני מינם, וכיום, לאחר טיפול פסיכולוגי, הם נמשכים לנשים, רבים מהם אף התחתנו והם מספרים כי הם שמחים ומאושרים עם נשותיהם וילדיהם. "עצת נפש" מסייעת למעלה מעשור, במגוון תחומים, לאלפי מתמודדים הפונים לקו הסיוע, חילוניים ודתיים כאחד, ומתוך היכרות מעמיקה עם הנושא אנו יכולים לומר בוודאות כי המשיכה ההומוסקסואלית היא ברת טיפול.

גם טענתם השניה של אנשי הו"ד, כי מדובר במשיכה מולדת, היא טענה השנויה במחלוקת בין החוקרים. למעשה, אין מחקר אחד אשר מוכיח טענה זאת, ומעולם לא נמצא רכיב גנטי הגורם להומוסקסואליות. פסיכולוגים וחוקרים רבים סבורים כי מדובר במצב נפשי הנרכש כתוצאה מגורמים סביבתיים. בכל אופן, אין קשר בין השאלה האם מדובר במשיכהמולדת או נרכשת לבין השאלה האם היא ניתנת לטיפול.

לצערנו הרב, אנו עדים לתופעה חמורה ומדאיגה ביותר, ישנם גורמים שונים המנסים לכפות על המתמודדים את הבחירה באורח החיים ההומוסקסואלי, להסתיר מעיניהם את דרכי ההתמודדות השונות, ולמנוע מהם את הבחירה החופשית. הדבר מתבטא בצורה של פסיכולוגים המשדלים את מטופליהם להתנסות ולחיות כהומוסקסואלים, "כי אתה חייב לקבל את עצמך ואין דרך אחרת". הדבר במתבטא גם בצורה של אירגונים חברתיים המפיצים שקרים ואזהרות מפחידות, מנהלים קמפיינים מאסיביים, ואף מנסים להוציא אל מחוץ לחוק טיפולים המאפשרים למתמודד לבחור את דרכו על פי רצונו.

ישנם טיפולים המנסים לשנות את המשיכה המינית באמצעים חיצוניים ומלאכותיים, אך אנו, ב"עצת נפש" מתנגדים לטיפולים כאלו, כיוון שהם לא יעילים ונוגדים את האתיקה, בדיוק כמו אותם טיפולים המאלצים את המטופל לבחור באורח חיים הומוסקסואלי. אנו מפנים את אלפי המתמודדים הפונים אלינו, בינהם גם מאוכזבי הו"ד, לפסיכולוגים מוסמכים, המטפלים בשיטות המקובלות. מטפלים אלו מאפשרים למתמודדים לגבש את זהותם הפנימית, לחזק את תחושת האני, ואז המשיכה ההטרוסקסואלית החבויה יכולה להופיע מאליה. שיטה זו התגלתה כיעילה, בטוחה ובעלת אחוזי הצלחה גבוהים. טיפולים אלו אף נבחנו בשנה האחרונה, על ידי ועדת האתיקה של הסתדרות הפסיכולוגים בישראל, וזכו ללגיטמציה של חברי הועדה שאף קבעו כי על המטפל להעניק טיפול זה למתמודד הרוצה בכך.

אנו קוראים לאנשי הו"ד, אנא, קבלו גם את המתמודדים אשר בחרו בדרך השונה משלכם, הפסיקו לשקר ולהשמיץ, גם אם אין לכם משהו אחר לומר, ואם אתם באמת דואגים לאחיכם, הפסיקו לייאש ולהרפות את ידיהם, הציגו לפניהם את האפשרויות השונות באופן שווה, ואל תמנעו מהם את הזכות לבחור בעצמם.

הכותב הינו יו“ר ”עצת נפש“.