זר כלה - כל מה שחשוב לדעת

מהיכן הגיעו זרי הכלה? כמה עולה זר כלה? ועל מה חשוב להקפיד לפני שבוחרים זר כלה לחתונה?

חדשות כיפה ליטל לולו 18/01/11 00:00 יג בשבט התשעא

זר כלה - כל מה שחשוב לדעת
Shutterstock, צילום: Shutterstock

כבכל חתונה יש כלה, ולכל כלה יש זר כלה. אז איפה הכל התחיל?

זר הכלה הוא עניין מסורתי ומקבל משמעויות שונות אצל עמים שונים. יש הגורסים כי זר הכלה היה עשוי צמחי תבלין, בניהם שום ומטרתם היתה להגן על הכלה מעין רעה ולהרחיק רוחות רעות, זרי רוזמרין סימלו המשכיות ופוריות ותבלינים אחרים בישמו את הכלה ושמרו על ניחוחה הרענן.

בעמים אחרים כמו יוון, זר הכלה היה עשוי קיסוס, ירק נשפך בעל עלים דמויי לב, שסימל אהבה נצחית. בתקופת המקרא, הכלה היהודית היתה נושאת זר העשוי קיסוס והדס כסמל לאהבת עולם ופוריות. אצל יהודי תימן, ריחן ושאדאב' אוגדו לזר כלה ושמרו על הכלה מעין רעה.
בהמשך הוחלפו התבלינים בפרחים, כאשר כל פרח מסמל משהו וכך היו הכלות האנגליות נושאות זרי ורדים המסמלים אהבת אמת. זרי סיגליות סימלו נאמנות, סייפנים סימלו אהבה ממבט ראשון, כך כל פרח והמשמעות שלו.

כיום זרי הכלה מותאמים לשמלה ולטעמה האישי של הכלה, החל מזרי ורדים קלאסיים בשלל גוונים ועד זר שושן אצילי למראה, גודל הזר וצורתו מותאמים לגזרת הכלה, למשל לכלה גבוהה יתאים זר גדול נשפך, לכלה נמוכה - זר עם פרחים קטנים.

מנהג נוסף הקשור לזר הכלה הוא זריקת הזר אל הקהל. מנהג זה קיים בחו"ל ועם השנים, בעקבות סרטים הוליוודיים, הגיע גם לארץ. יש הנוהגים למסור את הזר לחברה קרובה, והיא תתברך ותתחתן בקרוב.

את זר הכלה ניתן להזמין אצל מעצבי החתונה ובחנויות פרחים. מחירו נע החל מ- 150 ש"ח ועד 1,000 ש"ח. חשוב להזמין את הזר אצל שוזרת מנוסה ומקצועית, כזו שאפשר לסמוך עליה שהפרחים יישארו טריים ורעננים ביום החתונה.

הכותבת היא מנהלת פרפקט. אומנים בעיצוב אירועים.