"והגדת לבנך": הגדה מיוחדת לפסח המשלבת סיפורי עלייה מאתיופיה

ביוזמה של הקומונרית של סניף בני עקיבא בבאר שבע יקבלו חניכי הסניף בשבוע הבא הגדה של פסח שהם היו שותפים בהכנתה: בהגדה, שכתובה בעברית ואמהרית, ישולבו סיפורי העלייה של משפחות החניכים בסניף

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/17 10:56 ג בניסן התשעז

"והגדת לבנך": הגדה מיוחדת לפסח המשלבת סיפורי עלייה מאתיופיה
דוברות בני עקיבא, צילום: דוברות בני עקיבא

בסניף של בני עקיבא בשכונת שאול המלך באר שבע (ובו בעיקר יוצאי אתיופיה) הבחינה הקומונרית טל-תפארת שריד כי הדור הצעיר פחות מחובר ןלא מכיר את סיפורי העליה והמסע של ההורים למדינת ישראל וקיים נתק בין דורי משמעותי בהקשר הזה. את הנתק הזה זיהתה טל-תפארת גם בקרב אלו שנולדו בארץ וגם אלו שנולדו באתיופיה ועלו בגיל צעיר.

לקראת חג הפסח, הם החליטו לצאת בפרויקט - הגדה של פסח ייחודית. כל שבט הגיע לבית של אחד מהחניכים ושמע מההורים את סיפור עלייתם ארצה. הסיפורים הועלו על הכתב והודפסו בהגדה מיוחדת בעברית ובתרגום לאמהרית. ההגדה תחולק בערב מיוחד בסניף יחד עם ההורים. בהגדה גם מופיע הטקסט הרגיל של ההגדה -בעברית ובאמהרית באדיבות הוצאת קורן.

מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל אמר כי "הקשר הבין-דורי בקרב יוצאי אתיופיה הוא חלק מרכזי שאנו פועלים לתת לו מענה בעבודה שלנו בתכנית "השחר" בסניפים השונים"

"היוזמה של הקומונרית", הוסיף שחל, "היא ניסיון מקסים לחבר את הדור הצעיר לסיפור המשפחתי שלהם דרך החיבור לחג הפסח וסיפור "העליה" והיציאה של עם ישראל ממצרים. רק עם שמכיר ומחובר לעברו ולהיסטוריה שלו מסוגל להביט קדימה אל אתגרי העתיד בראש מורם מתוך גדלות רוח וקידום שינוי מהותי בחברה הישראלית על כל גווניה".

(צילום: דוברות בני עקיבא)