השר הרשקוביץ: הבנות הדתיות התוו דרך למסלולי השירות האזרחי-לאומי

השר דניאל הרשקוביץ אמר למתנדבות השירות הלאומי כי "הצלחת ההתנדבות בקרב הבנות הדתיות הקרינה על המגזר החרדי והערבי, ותמשיך כך ביתר שאת"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 17/07/12 10:34 כז בתמוז התשעב

השר הרשקוביץ: הבנות הדתיות התוו דרך למסלולי השירות האזרחי-לאומי
יחצ, צילום: יחצ

יו"ר הבית היהודי, שר המדע והטכנולוגיה, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ השתתף אמש (ב') בכנס הכשרת מתנדבות השירות הלאומי של "עמינדב", שהתקיים ביד בנימין. הרשקוביץ אמר בכנס כי "הבנות הדתיות התוו את מסלולי ההתנדבות בשירות הלאומי לחרדים ולערבים. הצלחת ההתנדבות בקרב הבנות הדתיות הקרינה על מגזרים אלה, ותמשיך כך ביתר שאת".

לטענת הרשקוביץ "חוסן חברתי הוא נשמת אפה של כל אומה - בדיוק כמו ביטחון אזרחיה, וההתנדבות במסגרת השירות האזרחי-לאומי חשובה כמו תרומה במסגרת צה"ל. על-כן הובלתי רפורמה במערך השירות האזרחי-לאומי שתקל על מתנדבי ומתנדבות השירות הלאומי ותשווה את תנאיהם לתנאי המשרתים בצה"ל: לראשונה זה 40 שנות שירות לאומי בישראל, אישרה הממשלה הצעת חוק שמסדירה את מערך ההתנדבות, שמבחינה חוקית היה עד כה בנוי טלאים טלאים. החוק המקיף מאפשר לכל אזרח שיחפוץ בכך להיקלט במסגרת התנדבות מתאימה לאחר ששוחרר משירות בצה"ל על-פי חוק".

עוד ציין הרשקוביץ בדבריו כי החוק קובע כי המענקים שלהם זכאים חיילים משוחררים ששירתו בתפקידים עורפיים, יחולו גם על מתנדבי השירות הלאומי, בהתאמה למספר חודשי השירות. "המדינה תקים לצורך יישום הרפורמה מערך של קורסים כדי להכשיר את המתנדבים לפעילות ותעניק להם הכשרה מקצועית מסודרת שתקל עליהם את ההשתלבות במעגל התעסוקה בתום השירות", אמר הרשקוביץ.